Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

Κόλαφος» το βούλευμα για τη Βίκυ Σταμάτη


«Κόλαφος» για τη Βίκυ Σταμάτη είναι το σκεπτικό του βουλεύματος του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών με το οποίο απορρίφθηκε η τρίτη κατά σειρά αίτηση αποφυλάκισης που έχει υποβάλλει η σύζυγος του πρώην υπουργού Άμυνας Άκη Τσοχατζόπουλου. 

Το δικαστικό συμβούλιο με το υπ’ αρ. 31/2012 βούλευμά του αντικρούει έναν προς έναν τους λόγους που επικαλείται η κ. Σταμάτη για την αποφυλάκιση της, υιοθετώντας τη σχετική πρόταση του εισαγγελέα Γ. Βούλγαρη. Οι δικαστές δεν φάνηκαν να πείθονται από τα ψυχολογικά προβλήματα που υποστηρίζει ότι αντιμετωπίζει η σύζυγος του Άκη Τσοχατζόπουλου λόγω του ότι βρίσκεται μακριά από το ανήλικο παιδί της. Υπενθυμίζουν μάλιστα στην κ. Σταμάτη πως ειδικά την περίοδο αυτή πολλοί γονείς αναγκάζονται να στερούνται τα παιδιά τους, χωρίς καν αν ευθύνονται οι ίδιοι για αυτό, αλλά εξαιτίας των δεινών που προκάλεσαν στη χώρα μας μια σειρά λόγων όπως η διαφθορά.

«
Είναι γεγονός ότι πολλά δεινά προκαλούνται όταν ο γονέας ή οι γονείς σε μια οικογένεια καταλήγουν στη φυλακή. Τα ίδια δεινά προκαλούνται όμως και στους ανθρώπους που σε μια πατρίδα που πένεται, λόγω της διαφθοράς αλλά και των λοιπών λόγων που προκάλεσαν την οικονομική ανέχεια της χώρας, χάνουν την εργασία τους, μένουν άστεγοι, αυτοκτονούν, πεθαίνουν γιατί δεν έχουν να αγοράσουν τα φάρμακά τους ή δίνουν τα ανήλικα παιδιά τους σε ιδρύματα επειδή δεν μπορούν να τα συντηρήσουν από κακές επιλογές άλλων χωρίς να ευθύνονται οι ίδιοι για αυτό», αναφέρει το σκεπτικό του βουλεύματος. 

Άλλωστε, η κ. Σταμάτη, όπως επισημαίνουν οι δικαστές «δεν είναι η μόνη κρατούμενη μητέρα ανήλικου τέκνου, αλλά υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις όπου αμφότεροι οι γονείς είναι κρατούμενοι έχοντας ανήλικα τέκνα και υπέργηρους γονείς, όπως και μητέρες μονογονεϊκών οικογενειών». 

Εξάλλου, όπως σημειώνεται «δεν υπάρχει ποινικός κανόνας στην υφήλιο που να απαγορεύει μια τέτοια κράτηση. Η κρατούμενη έχει συγγενείς εξ’ αίματος, εκτός από τους γονείς της, που μπορούν να επιμεληθούν, πέραν της πολιτείας, του τέκνου της». 

Το δικαστικό συμβούλιο όμως καταρρίπτει και τους ισχυρισμούς της συζύγου του Άκη Τσοχατζόπουλου ότι η ίδια δεν είχε οιαδήποτε γνώση περί της προέλευσης των χρημάτων που δαπανούσε. Το βούλευμα επικαλείται τα επιβαρυντικά στοιχεία που προσκόμισαν, απολογούμενοι συμπληρωματικά τόσο ο εξάδελφος του Άκη Τσοχατζόπουλου, Νίκος Ζήγρας όσο και η λογίστρια Ευφροσύνη Λαμπροπούλου, ενώ αναφέρεται και σε τραπεζικό λογαριασμό της Βίκυς Σταμάτη στη Ζυρίχη και στα αντίγραφα των πιστωτικών καρτών της από όπου περιγράφονται οι «ακριβές» προτιμήσεις και δαπάνες της. 

Σημειώνεται μάλιστα ότι 21/9/2004 η Β. Σταμάτη άλλαξε τη διεύθυνση που είχε δώσει στην ελβετική τράπεζα (Νεοφύτου Δούκα 4) και έδωσε τη διεύθυνση κατοικίας του αδερφού της στην Αργυρούπολη: «Από αυτό συνάγεται ότι γνώριζε την επιλήψιμη προέλευση των χρημάτων του λογαριασμού. Όταν κατέστη γνωστή η σχέση της με τον τέως υπουργό και συγκατηγορούμενό της δεν ήθελε να εμφανίζεται η ίδια ως κάτοχος του ως άνω λογαριασμού στον οποίο άρχισαν να κατατίθενται μεγάλα ποσά», αναφέρεται. Το δικαστικό συμβούλιο εξακολουθεί να θεωρεί επικίνδυνη την κ. Σταμάτη να διαπράξει και νέα αδικήματα εάν αποφυλακιστεί. «Αν η κατηγορούμενη εξέλθει των φυλακών είναι πιθανό να τελέσει και άλλα εγκλήματα προκειμένου να συγκαλύψει ακόμα και τα ήδη τελεσθέντα από αυτή αφού υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ύπαρξης περαιτέρω περιουσιακής κατάστασης και δη τραπεζικών λογαριασμών της ίδιας και του συζύγου της που ενδεχομένως επιχειρηθεί να αποκρυβεί επειδή έχει σχέση με ξέπλυμα βρώμικου χρήματος». 

Το υπόμνημα της Β. Σταμάτη

Στο 15σελιδο υπόμνημά της στο δικαστικό συμβούλιο η Βίκυ Σταμάτη επέμεινε στο δίκαιο, όπως το χαρακτήρισε αίτημά της για αποφυλάκιση. 

«Εγώ δεν είμαι… Καραβέλας ή Χριστοφοράκος για να διαφύγω στο εξωτερικό» ήταν ο βασικός άξονας στον οποίο κινήθηκε η σύζυγος του Άκη Τσοχατζόπουλου. 

«Είναι πέρα για πέρα άδικο να μένω φυλακισμένη, επειδή στο παρελθόν η Ελληνική Δικαιοσύνη διαψεύσθηκε, όταν έδειξε επιείκεια σε ανθρώπους, που δεν το άξιζαν, όπως ο Χριστοφοράκος και ο Καραβέλας (αυτούς προφανώς εννοεί ο κ. Εισαγγελέας), οι οποίοι μολονότι είχαν κληθεί ως κατηγορούμενοι, διέφυγαν στο εξωτερικό, προκειμένου να αποφύγουν τις συνέπειες των πράξεών τους. Εγώ όμως η Βασιλική Σταμάτη Τσοχατζοπούλου δεν έχω ούτε τη δύναμη, ούτε τη πρόθεση να διαψεύσω τη Δικαιοσύνη, αλλά αντιθέτως με τους ανωτέρω εγκληματίες του λευκού περιλαιμίου, έχω άμεσους, ουσιαστικούς και σπουδαίους λόγους να μείνω εδώ στη πατρίδα μου, να προστατέψω το πεντάχρονο παιδί μου και να σταθώ στο ακροατήριο, όποτε κληθώ να δικαστώ, προκειμένου να αποδείξω την αθωότητά μου και να κάνω το παιδί μου να μην ντρέπεται για μένα και τον πατέρα του», ανέφερε. 

Η σύζυγος του πρώην υπουργού αφού κάνει την αυτοκριτική της επισημαίνοντας πως «στην κοινωνική της ζωή υπήρξε μη συμπαθής ή δύσκολη» για να καταλήξει πως έχει πλέον αλλάξει, ύστερα από όλους αυτούς τους μήνες στη φυλακή, δεν παρέλειψε να στείλει ένα μήνυμα με πολλαπλούς αποδέκτες για το χειρισμό της υπόθεσης και την προφυλάκιση τη δική της αλλά και του Άκη Τσοχατζόπουλου: «Τολμώ λοιπόν να σας ρωτήσω με κάθε σεβασμό αν πρέπει εγώ να πληρώσω για όλη τη σάπια ελληνική πολιτική σκηνή και τη διαφθορά που επικράτησε στη χώρα μας από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα; Επειδή η κοινωνία ζητά εξιλαστήρια θύματα θα πρέπει, μολονότι έχω μόνιμη κατοικία, λευκό ποινικό μητρώο, παρουσιάστηκα αυτοβούλως, όποτε κλήθηκα από τις Αρχές, κι έχω ανήλικο παιδί να υποστώ όλη τη μήνιν του κοινωνικού συνόλου, που έχει δικαίως αγανακτήσει, παραμένουσα προσωρινά κρατούμενη;
Είμαι πλέον ένας διαφορετικός άνθρωπος μετά από τον τόσους μήνες εγκλεισμό μου στη φυλακή, αλλά και πάλι δεν μπορώ να καταλάβω ποιός είναι ο λόγος και η αιτία πραγματικά κι όχι προσχηματικά ή γενικοπροληπτικά, που πρέπει να παραμείνω κρατούμενη.
Η προφυλάκιση του συζύγου μου Άκη Τσοχατζόπουλου σίγουρα ωφέλησε δημοσκοπικά την παρούσα πολιτική πραγματικότητα λίγες μέρες πριν τις τότε εκλογές, η δική μου όμως προφυλάκιση φαντάζει κι επιτρέψετέ μου την έκφραση, κατάχρηση εξουσιαστικής υπεροχής κι αποθέωση των σκοπιμοτήτων του παρασκηνίου. Μήπως τελικά κρατούμαι στη φυλακή όχι γιατί είμαι επικίνδυνη κι ύποπτη φυγής αλλά για να υποχρεωθεί ο Τσοχατζόπουλος να αλλάξει υπερασπιστική τακτική και να πάψει να δηλώνει αθώος και να εκβιασθεί να συνεργαστεί με τις Αρχές; Δεν ξέρω πλέον τι να υποθέσω, είμαι σε απόγνωση και δεν μπορώ να εμπιστευτώ ούτε την ίδια τη λογική και το αυτονόητο, αφού χωρίς λόγο εγώ και το παιδί μου ζούμε χωριστά ο ένας από τον άλλο».

Στην προσπάθειά της δε να πείσει η κ. Σταμάτη πως εννοεί όσα λέει περί αλλαγής της, προχώρησε ακόμη ένα βήμα, δείχνοντας αποφασισμένη να συνεργαστεί με τη Δικαιοσύνη: «Δηλώνω δε πρόθυμη, να συνεργαστώ με τις αρμόδιες αρχές και σε κάθε στάδιο της διαδικασίας, να δώσω με κάθε λεπτομέρεια και ειλικρίνεια οποιαδήποτε εξήγηση σχετικά με ερωτήματα και ζητήματα που προκύπτουν ως προς την υποτιθέμενη εμπλοκή μου στην υπόθεση. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ποτέ δεν έχω προβεί σε οποιαδήποτε ενέργεια προκειμένου να δυσκολέψω το ανακριτικό έργο και τη διερεύνηση της υπόθεσης, αντίθετα κληθείσα από τις εισαγγελικές αρχές προσήλθα προθύμως για παροχή εξηγήσεων».

Η σύζυγος του Άκη Τσοχατζόπουλου περιέγραψε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει μέσα στη φυλακή κυρίως λόγω του ότι είναι αναγκασμένη να ζει μακριά από το ανήλικο παιδί της το οποίο τη χρειάζεται. 

«Μπορώ νομίζω σαν άνθρωπος που αποκόπηκε βίαια από την οικογένειά του και την ελευθερία του να στεναχωρηθώ, να αρρωστήσω, να θελήσω να βάλω τέλος στη ζωή μου γιατί θεωρώ ότι αδικούμαι και δεν μπορώ με τις δυνάμεις μου να τα βάλω με ένα σύστημα εξουσίας που με θέλει φυλακή. Στους σχεδόν έξι μήνες που είμαι κρατούμενη έχω χάσει τα μισά μου μαλλιά, έχω αδυνατίσει πάρα πολύ, επειδή δεν αντέχω να είμαι μακριά από το πεντάχρονο παιδί μου, εκδηλώνω συνέχεια ψυχοσωματικά συμπτώματα, αλλά πλέον έχω πάψει να εκπλήττομαι γιατί από τη θλίψη μου και την απογοήτευσή μου είμαι σε μία νεκροφάνεια των αισθήσεων. Καμία γυναίκα, σύζυγος, μάνα που ο συγκατηγορούμενος σύζυγός της είναι προσωρινά κρατούμενος δεν έχει αντιμετωπιστεί με μεγαλύτερη αποδοκιμασία και υποτίμηση από εμένα».

Στους σχεδόν έξι μήνες που είμαι κρατούμενη έχω χάσει τα μισά μου μαλλιά, έχω αδυνατίσει πάρα πολύ, επειδή δεν αντέχω να είμαι μακριά από το πεντάχρονο παιδί μου, εκδηλώνω συνέχεια ψυχοσωματικά συμπτώματα, αλλά πλέον έχω πάψει να εκπλήττομαι γιατί από τη θλίψη μου και την απογοήτευσή μου είμαι σε μία νεκροφάνεια των αισθήσεων. Καμία γυναίκα, σύζυγος, μάνα που ο συγκατηγορούμενος σύζυγός της είναι προσωρινά κρατούμενος δεν έχει αντιμετωπιστεί με μεγαλύτερη αποδοκιμασία και υποτίμηση από εμένα». 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου