Παρασκευή 25 Μαΐου 2012

«Επιστημονικό λάθος» στη Φυσική εντόπισε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών



«Επιστημονικό λάθος» εντόπισε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών στα θέματα της Φυσικής, κατακρίνοντας έντονα τα μέλη της Κεντρική Επιτροπής Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας.

«Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών ως ύστατη προσπάθεια να σώσει την τιμή και το κύρος της επιστήμης, ζητά συγνώμη για αυτά τα θέματα από τις μαθήτριες και τους μαθητές που διαγωνίστηκαν σήμερα. Καλούμε τους συναδέλφους βαθμολογητές μέχρι να υπάρξει διορθωτική ανακοίνωση, να μην προχωρήσουν στη διόρθωση των γραπτών».

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση της Ένωσης: «Το θέμα Γ 4 όπως διατυπώθηκε είναι επιστημονικά λανθασμένο. Η ράβδος παίρνει αρκετή ενέργεια μέσω του έργου της δύναμης F ώστε να κάνει ανακύκλωση, με αποτέλεσμα η κινητική της ενέργεια να αυξάνει επ' άπειρον».

Τα μέλη της Ένωσης αναφέρουν μεν ότι «τα θέματα της Φυσικής Κατεύθυνσης ήταν εντός διδαχθείσας ύλης», αλλά διατυπώνουν σοβαρές ενστάσεις για την επιλογή τους και κρίνουν ότι «εκτός από το πρώτο θέμα που αποτελούσε το 1\4 των θεμάτων (δηλαδή 25 μονάδες), τα υπόλοιπα απαιτούσαν μεγάλη εμπειρία και ιδιαίτερη διαίσθηση στη φυσική, σαν να επρόκειτο για διαγωνισμό ταλέντων φυσικής».

«Η χρονική διάρκεια των τριών ωρών δεν επαρκούσε για την αντιμετώπιση θεμάτων τέτοιου επιπέδου» τονίζει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών. «Ως αποτέλεσμα καταργείται η διαβάθμιση στην βαθμολογία και δεν ανταποκρίνεται στον σκοπό της, δηλαδή την εισαγωγή των μαθητών ανάλογα με το επίπεδο τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Πάντως, πολλοί καθηγητές της Φυσικής με τους οποίους επικοινώνησε το Αθηναϊκό Πρακτορείο,  υποστηρίζουν ότι δεν είναι σημαντικό το λάθος, ενώ η συνήθης πρακτική αναλόγων περιστατικών είναι ότι οι βαθμοί που αναλογούν στο συγκεκριμένο θέμα, διαχέονται στα υπόλοιπα (το συγκεκριμένα θέμα έχει 7 μονάδες). 

Οι καθηγητές του Συλλόγου Φροντιστών Αττικής χαρακτήρισαν, με τη σειρά τους, δύσκολα τα θέματα της Φυσικής και σημείωσαν ότι απαιτούσαν περισσότερο χρόνο από το τρίωρο που διέθεταν οι υποψήφιοι. «Κατανοητά και διατυπωμένα με σαφήνεια» χαρακτήρισαν τα θέματα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

Η υπουργός Παιδείας, Αγγελική Ευφροσύνη Κιάου επισκέφθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής το βαθμολογικό κέντρο στο Ίλιον, που λειτουργεί και ως εξεταστικό κέντρο υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σκοπός της επίσκεψής της ήταν να ενημερωθεί εκ του σύνεγγυς για την εξέλιξη της διαδικασίας βαθμολόγησης και να συζητήσει με εκπαιδευτικούς θέματα που σχετίζονται με τη διεξαγωγή των πανελλαδικών.
Newsroom ΔΟΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου