Ρεπορτάζ: Παναγιώτης Βλαχουτσάκος-Δημήτρης Πανόπουλος
Σε δυσεπίλυτο δικαστικό γρίφο, ο οποίος γεννά πολλά ερωτήματα για το παρασκήνιο που έχει προηγηθεί, εξελίσσεται η κομπίνα με τις «ροζ» κλήσεις η οποία έχει σημειωθεί εις βάρος του ΟΤΕ.
Το σκάνδαλο της τηλεπικοινωνιακής απάτης, όπου εμφανίζεται να πρωταγωνιστεί ο Αναστάσιος Πάλλης, πρώην στρατιωτικός πενταετούς θητείας, εξακολουθεί να «λιμνάζει» στην ελληνική Δικαιοσύνη, οκτώ χρόνια μετά τη μηνυτήρια αναφορά την οποία είχε καταθέσει στο Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, τον Δεκέμβριο του 2005, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Παναγιώτης Βουρλούμης.
Η προσφυγή του κ. Βουρλούμη ήταν αποτέλεσμα της έκθεσης Εσωτερικού Ελέγχου του ΟΤΕ, η οποία βρίσκεται στη διάθεση της zougla.gr και αποκαλύπτει το μέγεθος της απάτης. Ακολούθησε το πόρισμα του ΣΔΟΕ, το οποίο συνετάχθη το καλοκαίρι του 2007 και ήταν κόλαφος, καθώς αποκάλυψε απάτη ύψους τεσσάρων εκατ. ευρώ εις βάρος του Οργανισμού.
Για τη συγκεκριμένη υπόθεση οι εισαγγελικές Αρχές άσκησαν διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα για το αδίκημα της απάτης. Ωστόσο, το πλέον παράδοξο και σκανδαλώδες είναι η κωλυσιεργία που παρατηρείται σε ό,τι αφορά στη διερεύνησή της.
Δικαστικές πηγές κάνουν λόγο για περίπτωση… αρνησιδικίας, καθώς, παρά το γεγονός ότι από τις 21 Μαΐου 2008 ο φάκελος βρίσκεται στο γραφείο του 9ου τακτικού ανακριτή Αθηνών, μέχρι σήμερα, πέντε χρόνια μετά, δεν έχει σημειωθεί η παραμικρή πρόοδος.
Νομικοί κύκλοι με τους οποίους επικοινώνησε η zougla.gr δήλωσαν έκπληκτοι, όταν πληροφορήθηκαν ότι η υπόθεση εκκρεμεί εδώ και πέντε χρόνια στην κυρία ανάκριση, μολονότι αφορά σε σκάνδαλο που στρέφεται εις βάρος της περιουσίας του Δημοσίου και συνοδεύεται από την πορισματική αναφορά-κόλαφο του ΣΔΟΕ αλλά και τη διαβαθμισμένη έκθεση εσωτερικού ελέγχου OTEGLOBE.
Όπως επεσήμαναν, τέτοιου είδους υποθέσεις πρέπει να «τρέχουν» και να μην αφήνονται στην τύχη τους…
Πόρισμα-καταπέλτης
Ο ασκός του Αιόλου για την περιβόητη κομπίνα των «ροζ» κλήσεων άνοιξε όταν το θέμα παραπέμφθηκε στη Διεύθυνση Ανάπτυξης Εσωτερικού Ελέγχου του ΟΤΕ, η οποία διεξήγαγε έρευνα σχετικά με τη διαχείριση της διεθνούς τηλεπικοινωνιακής κίνησης προς προορισμούς υψηλής χρέωσης.
Οι ελεγκτές της διεύθυνσης διενήργησαν έλεγχο στην OTEGLOBE (θυγατρική του ΟΤΕ), προκειμένου να διερευνήσουν διεξοδικά την υπόθεση, να ανιχνεύσουν παρόμοια περιστατικά και να αξιολογήσουν την επάρκεια, τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών που είχαν υιοθετηθεί και εφαρμόζονταν στη διαχείριση διεθνούς τηλεπικοινωνιακής κίνησης προς προορισμούς υψηλής χρέωσης.
Στο μικροσκόπιο των ελεγκτών της υπηρεσίας μπήκε η σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ της OTEGLOBE, της Ronda (την οποία εκπροσωπούσε ο Α. Πάλλης) και της κυπριακής offshore Carriers Global.
Σύμφωνα με την εμπιστευτική έκθεση ελέγχου, η οποία βρίσκεται στη διάθεση της zougla.gr, αποδείχθηκε ότι η σύμβαση δεν είναι θεσμοθετημένη, καθόσον δεν έχει περιγραφεί και δεν έχει καθιερωθεί με έγγραφο υπηρεσιακού οργάνου, είναι ανεπαρκής, ενώ παράλληλα αποδείχθηκε αναποτελεσματική για τη διασφάλιση των συμφερόντων της εταιρείας.
Συγκεκριμένα από τον έλεγχο διαπιστώθηκε -μεταξύ άλλων- ότι:
- δεν είχαν γίνει επαρκείς έλεγχοι νομιμοποίησης των αντισυμβαλλόμενων διεθνών παρόχων και των εκπροσώπων τους
- δεν είχε γίνει επαρκής αξιολόγηση των υποβαλλόμενων προσφορών για την επιλογή συνεργατών διεθνών παρόχων στη διεκπεραίωση διεθνούς τηλεπικοινωνιακής κίνησης
- δεν ήταν επαρκείς, πλήρεις και σαφείς οι όροι των συμβάσεων που συνάπτονται μεταξύ OTEGLOBE και διεθνών παρόχων
- δεν είχε καθορισθεί «Πολιτική» και «Διαδικασίες» ειδικής διαχείρισης διεθνούς τηλεπικοινωνιακής κίνησης προς προορισμούς υψηλής χρέωσης για να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο των dialers
- είχαν καταστρατηγηθεί οι όροι υφιστάμενων συμβάσεων.
Έπειτα από τις διαπιστώσεις, οι υπάλληλοι της υπηρεσίας, προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν τις αρνητικές συνέπειες της απάτης αλλά και για να διασφαλίσουν τον οργανισμό από μελλοντικά παρόμοια φαινόμενα, πρότειναν να καταγγελθεί το συμβάν στις αρμόδιες διωκτικές Αρχές, να διεξαχθεί διοικητική ανάκριση και να αναζητηθούν οι υπεύθυνοι, να επανεξετασθούν οι υφιστάμενες συμβάσεις δρομολόγησης κίνησης, να επιδιωχθεί η επιστροφή των αποδοθέντων μεριδίων και να εκπονηθούν, να θεσμοθετηθούν και να εφαρμοσθούν «Πολιτική» και «Διαδικασίες» διαχείρισης φαινομένων τηλεπικοινωνιακής απάτης.
Δείτε την έκθεση ελέγχου
Το χρονικό της αποκάλυψης
Τον Δεκέμβριο του 2005, ο τότε διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Παναγιώτης Βουρλούμης, καταθέτει μηνυτήρια αναφορά κατά της εταιρείας «Ronda», η οποία εμφανιζόταν ως δεύτερος επίσημος τηλεπικοινωνιακός πάροχος του μικρού κρατιδίου της Αφρικής, Sao Tome & Principe.
Η μήνυση επικεντρώθηκε στην ιδιαίτερα κερδοφόρα σύμβαση που υπεγράφη το 2004 μεταξύ της «Ronda» και της θυγατρικής του ΟΤΕ «OTEGLOBE S.A.», η οποία αφορούσε στη δρομολόγηση τηλεφωνικής κίνησης που παράγεται από τον ΟΤΕ με προορισμό το κρατίδιο της Αφρικής και παραλήπτη τη «Rando».
Η συγκεκριμένη σύμβαση αποτέλεσε το «κλειδί», ώστε να στηθεί μια τεραστίων διαστάσεων απάτη, η οποία επέφερε στον οργανισμό ζημιά ύψους τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ και είχε ως θύματα χιλιάδες ανυποψίαστους συνδρομητές που κλήθηκαν να πληρώσουν «ροζ» κλήσεις μέσω Διαδικτύου, τις οποίες ωστόσο δεν είχαν πραγματοποιήσει ποτέ.
Το «τρίγωνο» της επικοινωνίας
Από το ιστορικό όμως της υπόθεσης και σύμφωνα με πολυσέλιδη πορισματική αναφορά του ΣΔΟΕ προκύπτει ότι, τον Απρίλιο του 2003, ο Α. Πάλλης εμφανίστηκε στα γραφεία της θυγατρικής εταιρείας παροχής διεθνών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών του ΟΤΕ, η οποία έφερε τον τίτλο «OTEGLOBE S.A.».
Εκεί δήλωσε ότι εκπροσωπεί στην Ελλάδα την εταιρεία «Ronda Communicacoes Internationais S.A.», η οποία αποτελεί -όπως είπε- τον δεύτερο επίσημο τηλεπικοινωνιακό πάροχο του Sao Tome & Principe, εμφανίζοντας παράλληλα την σχετική σύμβαση την οποία είχε -δήθεν- υπογράψει κάποιος υπουργός του κρατιδίου, ονόματι Capitao Amaro.
Οι διαπραγματεύσεις διήρκεσαν περίπου έναν χρόνο και τον Ιούλιο του 2004 υπεγράφη μεταξύ των δύο εταιρειών μια άκρως κερδοφόρα σύμβαση, η οποία αφορούσε -σύμφωνα με το πόρισμα του ΣΔΟΕ- στη δρομολόγηση τηλεφωνικής κίνησης που παράγεται από τον ΟΤΕ, με προορισμό τη χώρα του Sao Tome & Principe και παραλήπτη την εταιρεία του κ. Πάλλη.
Παράλληλα, την εμφάνισή της έκανε και μία άλλη εταιρεία, η οποία θα αναλάμβανε τον ρόλο του ενδιάμεσου μεταξύ των τηλεπικοινωνιακών γραμμών της «OTEGLOBE» και της «Rando».
Πρόκειται για μια κυπριακή offshore, με την επωνυμία «Carriers Global Ltd» με έδρα τη Λευκωσία και εκπρόσωπο τον Μιχάλη Βλαβιανό.
Η απάτη των… «dialers»
Από τον έλεγχο προέκυψε ότι με αυτόν τον τρόπο ο κ. Πάλλης και οι συνεργάτες του κατάφεραν να στήσουν μια καλοστημένη κομπίνα, η οποία προκάλεσε στον Οργανισμό ζημιά τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ και εξαπάτησε χιλιάδες συνδρομητές που κλήθηκαν να πληρώσουν υπέρογκα ποσά για «ροζ» κλήσεις τις οποίες όμως δεν είχαν πραγματοποιήσει ποτέ.
Στο επίκεντρο βρίσκεται ένα «κακόβουλο λογισμικό», το οποίο, μέσω Διαδικτύου, εγκαθίστατο στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές των χρηστών και πραγματοποιούσε «ροζ» κλήσεις, χωρίς φυσικά οι ίδιοι να γνωρίζουν τίποτα.
Ο dialer - δηλαδή το πρόγραμμα εκτέλεσης τηλεφωνικών κλήσεων - πραγματοποιούσε, εν αγνοία και παρά τη θέληση του χρήστη, διεθνείς κλήσεις προς προορισμούς υψηλής χρέωσης της δικής του επιλογής.
Αυτή η δραστηριότητα επαναλαμβανόταν συνεχώς όσο ο χρήστης παρέμενε συνδεδεμένος στο Internet, καθώς και κάθε φορά που αυτός προσπαθούσε να συνδεθεί.
Προκειμένου να καταγραφεί κίνηση (δηλαδή χρέωση), απαιτούνταν -όπως είναι φυσικό- να υπάρξει ανταπόκριση στις κλήσεις. Η ανταπόκριση διασφαλιζόταν μέσω ειδικών modem που είχαν τοποθετηθεί σε προσχεδιασμένους προορισμούς.
Αφορμή για να αποκαλυφθεί η κομπίνα στάθηκε η παρέμβαση της επίσημης τηλεπικοινωνιακής παρόχου του Sao Tome, CST, η οποία με έγγραφό της ενημέρωσε την OTEGLOBE ότι το αριθμοδοτικό φάσμα της χώρας είναι +239 2ΧΧΧ και +239 9ΧΧΧ και όχι +239 5ΧΧΧ που χρησιμοποιούσε η εταιρεία του κ. Πάλλη.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι, παρόλο που η CST ενημέρωσε την OTEGLOBE ότι το αριθμοδοτικο φάσμα της «Ronda» δεν είναι καταχωρημένο, η τελευταία συνέχισε τη δράση της μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2005, οπότε η CST αναγκάστηκε να καταγγείλει στη Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών ότι η OTEGLOBE, μέσω της εταιρείας του κ. Πάλλη, χρησιμοποιεί παράνομα το πρόθεμα +239 5ΧΧΧ.
Μάλιστα, η καταγγελία αυτή αναρτήθηκε και στο Διαδίκτυο, με αποτέλεσμα ο ΟΤΕ να κατηγορηθεί για κατάχρηση εθνικού πόρου ξένης χώρας.
«Με αυτόν τον τρόπο ο κ. Πάλλης και οι συνεργάτες του κατάφεραν να αποκομίσουν κέρδος 3.585.898 ευρώ, ενώ ζητούσαν από την OTEGLOBE να τους καταβάλει ακόμα 1.137.914 ευρώ» κατέληγε το πόρισμα του ΣΔΟΕ.
Κατόπιν των παραπάνω, τη «σκυτάλη» πήρε ο τότε διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Βουρλούμης, ο οποίος κατέθεσε μήνυση εναντίον του κ. Πάλλη, και κάπως έτσι άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι της δυσώδους υπόθεσης, η οποία έχει ξεχαστεί στο στάδιο της ανάκρισης.
Από στρατιωτικός… «εφοπλιστής»
Βασικός εμπλεκόμενος στην υπόθεση του ΟΤΕ και το πρόσωπο που κατηγορεί ευθέως ο κ. Βουρλούμης εμφανίζεται να είναι ο κ. Αναστάσιος Πάλλης, ο οποίος τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει μια αξιοπρόσεχτη κοινωνική και οικονομική ανέλιξη, η οποία σχολιάζεται από πολλούς. Η πολυσχιδής δράση του κ. Πάλλη είναι αξιοθαύμαστη, καθώς από επαγγελματίας αξιωματικός με πενταετή θητεία στην Αεροπορία βρέθηκε να διευθύνει μουσείο, να ασχολείται με τη ναυτιλία και με τις εκδόσεις, καθώς κατείχε το 40% των μετοχών στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα».
Αρχικά κατατάχθηκε ως επαγγελματίας αξιωματικός 5ετούς θητείας στην Αεροπορία. Ακολούθως, ανέλαβε τη θέση του οικονομικού συμβούλου της Μονής Βατοπεδίου του Αγ. Όρους διατηρώντας φιλικές σχέσεις με τον ηγούμενο Εφραίμ.
Στη συνέχεια εμφανίστηκε στην Κρήτη ως μέτοχος της αγγλικής εταιρείας «Loyalward», η οποία συνδέεται με την υπόθεση της Μονής Τοπλού και την απόπειρα παραχώρησης έκτασης 25.913.000 τετραγωνικών μέτρων, μέσω του Ιδρύματος της «Παναγίας της Ακρωτηριανής» προς την αγγλική αυτή εταιρεία. Έκταση στην οποία περιλαμβάνονταν το Φοινικόδασος του Βάι και κηρυγμένοι αρχαιολογικοί χώροι. Μετά την Κρήτη επισκέφθηκε την Αφρική, απ’ όπου επέστρεψε στην Ελλάδα ως ο «δεύτερος επίσημος τηλεπικοινωνιακός πάροχος» του κρατιδίου της χώρας Sao Tome.
Κατόπιν φέρεται να ασχολήθηκε με τη… ναυτιλία και με τις εκδόσεις, ενώ -άγνωστο με ποιο τρόπο- συνέστησε και το Ίδρυμα Πολιτιστικής Ανάδειξης Λαμπρών Ιστορικών Συλλογών Π.Α.Λ.Ι.Σ., το οποίο -όπως είχε πει- δημιουργήθηκε με σκοπό την ανάδειξη της ιστορικής και πολιτισμικής κληρονομιάς της Ελλάδας.
Μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα του συγκεκριμένου Μουσείου αποκαλύπτει ότι ο ιδρυτής του διατηρούσε και διατηρεί καλές σχέσεις με επιφανείς πολιτικές προσωπικότητες, όπως ο Δ. Αβραμόπουλος και ο Κάρολος Παπούλιας. Μάλιστα, όπως λέγεται, το τελευταίο διάστημα ο υπόδικος «εφοπλιστής» φέρεται να έχει ρίξει δίχτυα και στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Νίκο Δένδια. Το όνομα του κ. Πάλλη φέρεται να εμπλέκεται πάντως και σε άλλες δικαστικές υποθέσεις, όπως το σκάνδαλο της «Μαφίας των Ακινήτων».
πηγή: zougla.gr
Σε δυσεπίλυτο δικαστικό γρίφο, ο οποίος γεννά πολλά ερωτήματα για το παρασκήνιο που έχει προηγηθεί, εξελίσσεται η κομπίνα με τις «ροζ» κλήσεις η οποία έχει σημειωθεί εις βάρος του ΟΤΕ.
Το σκάνδαλο της τηλεπικοινωνιακής απάτης, όπου εμφανίζεται να πρωταγωνιστεί ο Αναστάσιος Πάλλης, πρώην στρατιωτικός πενταετούς θητείας, εξακολουθεί να «λιμνάζει» στην ελληνική Δικαιοσύνη, οκτώ χρόνια μετά τη μηνυτήρια αναφορά την οποία είχε καταθέσει στο Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, τον Δεκέμβριο του 2005, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Παναγιώτης Βουρλούμης.
Η προσφυγή του κ. Βουρλούμη ήταν αποτέλεσμα της έκθεσης Εσωτερικού Ελέγχου του ΟΤΕ, η οποία βρίσκεται στη διάθεση της zougla.gr και αποκαλύπτει το μέγεθος της απάτης. Ακολούθησε το πόρισμα του ΣΔΟΕ, το οποίο συνετάχθη το καλοκαίρι του 2007 και ήταν κόλαφος, καθώς αποκάλυψε απάτη ύψους τεσσάρων εκατ. ευρώ εις βάρος του Οργανισμού.
Για τη συγκεκριμένη υπόθεση οι εισαγγελικές Αρχές άσκησαν διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα για το αδίκημα της απάτης. Ωστόσο, το πλέον παράδοξο και σκανδαλώδες είναι η κωλυσιεργία που παρατηρείται σε ό,τι αφορά στη διερεύνησή της.
Δικαστικές πηγές κάνουν λόγο για περίπτωση… αρνησιδικίας, καθώς, παρά το γεγονός ότι από τις 21 Μαΐου 2008 ο φάκελος βρίσκεται στο γραφείο του 9ου τακτικού ανακριτή Αθηνών, μέχρι σήμερα, πέντε χρόνια μετά, δεν έχει σημειωθεί η παραμικρή πρόοδος.
Νομικοί κύκλοι με τους οποίους επικοινώνησε η zougla.gr δήλωσαν έκπληκτοι, όταν πληροφορήθηκαν ότι η υπόθεση εκκρεμεί εδώ και πέντε χρόνια στην κυρία ανάκριση, μολονότι αφορά σε σκάνδαλο που στρέφεται εις βάρος της περιουσίας του Δημοσίου και συνοδεύεται από την πορισματική αναφορά-κόλαφο του ΣΔΟΕ αλλά και τη διαβαθμισμένη έκθεση εσωτερικού ελέγχου OTEGLOBE.
Όπως επεσήμαναν, τέτοιου είδους υποθέσεις πρέπει να «τρέχουν» και να μην αφήνονται στην τύχη τους…
Πόρισμα-καταπέλτης
Ο ασκός του Αιόλου για την περιβόητη κομπίνα των «ροζ» κλήσεων άνοιξε όταν το θέμα παραπέμφθηκε στη Διεύθυνση Ανάπτυξης Εσωτερικού Ελέγχου του ΟΤΕ, η οποία διεξήγαγε έρευνα σχετικά με τη διαχείριση της διεθνούς τηλεπικοινωνιακής κίνησης προς προορισμούς υψηλής χρέωσης.
Οι ελεγκτές της διεύθυνσης διενήργησαν έλεγχο στην OTEGLOBE (θυγατρική του ΟΤΕ), προκειμένου να διερευνήσουν διεξοδικά την υπόθεση, να ανιχνεύσουν παρόμοια περιστατικά και να αξιολογήσουν την επάρκεια, τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών που είχαν υιοθετηθεί και εφαρμόζονταν στη διαχείριση διεθνούς τηλεπικοινωνιακής κίνησης προς προορισμούς υψηλής χρέωσης.
Στο μικροσκόπιο των ελεγκτών της υπηρεσίας μπήκε η σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ της OTEGLOBE, της Ronda (την οποία εκπροσωπούσε ο Α. Πάλλης) και της κυπριακής offshore Carriers Global.
Σύμφωνα με την εμπιστευτική έκθεση ελέγχου, η οποία βρίσκεται στη διάθεση της zougla.gr, αποδείχθηκε ότι η σύμβαση δεν είναι θεσμοθετημένη, καθόσον δεν έχει περιγραφεί και δεν έχει καθιερωθεί με έγγραφο υπηρεσιακού οργάνου, είναι ανεπαρκής, ενώ παράλληλα αποδείχθηκε αναποτελεσματική για τη διασφάλιση των συμφερόντων της εταιρείας.
Συγκεκριμένα από τον έλεγχο διαπιστώθηκε -μεταξύ άλλων- ότι:
- δεν είχαν γίνει επαρκείς έλεγχοι νομιμοποίησης των αντισυμβαλλόμενων διεθνών παρόχων και των εκπροσώπων τους
- δεν είχε γίνει επαρκής αξιολόγηση των υποβαλλόμενων προσφορών για την επιλογή συνεργατών διεθνών παρόχων στη διεκπεραίωση διεθνούς τηλεπικοινωνιακής κίνησης
- δεν ήταν επαρκείς, πλήρεις και σαφείς οι όροι των συμβάσεων που συνάπτονται μεταξύ OTEGLOBE και διεθνών παρόχων
- δεν είχε καθορισθεί «Πολιτική» και «Διαδικασίες» ειδικής διαχείρισης διεθνούς τηλεπικοινωνιακής κίνησης προς προορισμούς υψηλής χρέωσης για να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο των dialers
- είχαν καταστρατηγηθεί οι όροι υφιστάμενων συμβάσεων.
Έπειτα από τις διαπιστώσεις, οι υπάλληλοι της υπηρεσίας, προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν τις αρνητικές συνέπειες της απάτης αλλά και για να διασφαλίσουν τον οργανισμό από μελλοντικά παρόμοια φαινόμενα, πρότειναν να καταγγελθεί το συμβάν στις αρμόδιες διωκτικές Αρχές, να διεξαχθεί διοικητική ανάκριση και να αναζητηθούν οι υπεύθυνοι, να επανεξετασθούν οι υφιστάμενες συμβάσεις δρομολόγησης κίνησης, να επιδιωχθεί η επιστροφή των αποδοθέντων μεριδίων και να εκπονηθούν, να θεσμοθετηθούν και να εφαρμοσθούν «Πολιτική» και «Διαδικασίες» διαχείρισης φαινομένων τηλεπικοινωνιακής απάτης.
Δείτε την έκθεση ελέγχου
Το χρονικό της αποκάλυψης
Τον Δεκέμβριο του 2005, ο τότε διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Παναγιώτης Βουρλούμης, καταθέτει μηνυτήρια αναφορά κατά της εταιρείας «Ronda», η οποία εμφανιζόταν ως δεύτερος επίσημος τηλεπικοινωνιακός πάροχος του μικρού κρατιδίου της Αφρικής, Sao Tome & Principe.
Η μήνυση επικεντρώθηκε στην ιδιαίτερα κερδοφόρα σύμβαση που υπεγράφη το 2004 μεταξύ της «Ronda» και της θυγατρικής του ΟΤΕ «OTEGLOBE S.A.», η οποία αφορούσε στη δρομολόγηση τηλεφωνικής κίνησης που παράγεται από τον ΟΤΕ με προορισμό το κρατίδιο της Αφρικής και παραλήπτη τη «Rando».
Η συγκεκριμένη σύμβαση αποτέλεσε το «κλειδί», ώστε να στηθεί μια τεραστίων διαστάσεων απάτη, η οποία επέφερε στον οργανισμό ζημιά ύψους τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ και είχε ως θύματα χιλιάδες ανυποψίαστους συνδρομητές που κλήθηκαν να πληρώσουν «ροζ» κλήσεις μέσω Διαδικτύου, τις οποίες ωστόσο δεν είχαν πραγματοποιήσει ποτέ.
Το «τρίγωνο» της επικοινωνίας
Από το ιστορικό όμως της υπόθεσης και σύμφωνα με πολυσέλιδη πορισματική αναφορά του ΣΔΟΕ προκύπτει ότι, τον Απρίλιο του 2003, ο Α. Πάλλης εμφανίστηκε στα γραφεία της θυγατρικής εταιρείας παροχής διεθνών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών του ΟΤΕ, η οποία έφερε τον τίτλο «OTEGLOBE S.A.».
Εκεί δήλωσε ότι εκπροσωπεί στην Ελλάδα την εταιρεία «Ronda Communicacoes Internationais S.A.», η οποία αποτελεί -όπως είπε- τον δεύτερο επίσημο τηλεπικοινωνιακό πάροχο του Sao Tome & Principe, εμφανίζοντας παράλληλα την σχετική σύμβαση την οποία είχε -δήθεν- υπογράψει κάποιος υπουργός του κρατιδίου, ονόματι Capitao Amaro.
Οι διαπραγματεύσεις διήρκεσαν περίπου έναν χρόνο και τον Ιούλιο του 2004 υπεγράφη μεταξύ των δύο εταιρειών μια άκρως κερδοφόρα σύμβαση, η οποία αφορούσε -σύμφωνα με το πόρισμα του ΣΔΟΕ- στη δρομολόγηση τηλεφωνικής κίνησης που παράγεται από τον ΟΤΕ, με προορισμό τη χώρα του Sao Tome & Principe και παραλήπτη την εταιρεία του κ. Πάλλη.
Παράλληλα, την εμφάνισή της έκανε και μία άλλη εταιρεία, η οποία θα αναλάμβανε τον ρόλο του ενδιάμεσου μεταξύ των τηλεπικοινωνιακών γραμμών της «OTEGLOBE» και της «Rando».
Πρόκειται για μια κυπριακή offshore, με την επωνυμία «Carriers Global Ltd» με έδρα τη Λευκωσία και εκπρόσωπο τον Μιχάλη Βλαβιανό.
Η απάτη των… «dialers»
Από τον έλεγχο προέκυψε ότι με αυτόν τον τρόπο ο κ. Πάλλης και οι συνεργάτες του κατάφεραν να στήσουν μια καλοστημένη κομπίνα, η οποία προκάλεσε στον Οργανισμό ζημιά τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ και εξαπάτησε χιλιάδες συνδρομητές που κλήθηκαν να πληρώσουν υπέρογκα ποσά για «ροζ» κλήσεις τις οποίες όμως δεν είχαν πραγματοποιήσει ποτέ.
Στο επίκεντρο βρίσκεται ένα «κακόβουλο λογισμικό», το οποίο, μέσω Διαδικτύου, εγκαθίστατο στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές των χρηστών και πραγματοποιούσε «ροζ» κλήσεις, χωρίς φυσικά οι ίδιοι να γνωρίζουν τίποτα.
Ο dialer - δηλαδή το πρόγραμμα εκτέλεσης τηλεφωνικών κλήσεων - πραγματοποιούσε, εν αγνοία και παρά τη θέληση του χρήστη, διεθνείς κλήσεις προς προορισμούς υψηλής χρέωσης της δικής του επιλογής.
Αυτή η δραστηριότητα επαναλαμβανόταν συνεχώς όσο ο χρήστης παρέμενε συνδεδεμένος στο Internet, καθώς και κάθε φορά που αυτός προσπαθούσε να συνδεθεί.
Προκειμένου να καταγραφεί κίνηση (δηλαδή χρέωση), απαιτούνταν -όπως είναι φυσικό- να υπάρξει ανταπόκριση στις κλήσεις. Η ανταπόκριση διασφαλιζόταν μέσω ειδικών modem που είχαν τοποθετηθεί σε προσχεδιασμένους προορισμούς.
Αφορμή για να αποκαλυφθεί η κομπίνα στάθηκε η παρέμβαση της επίσημης τηλεπικοινωνιακής παρόχου του Sao Tome, CST, η οποία με έγγραφό της ενημέρωσε την OTEGLOBE ότι το αριθμοδοτικό φάσμα της χώρας είναι +239 2ΧΧΧ και +239 9ΧΧΧ και όχι +239 5ΧΧΧ που χρησιμοποιούσε η εταιρεία του κ. Πάλλη.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι, παρόλο που η CST ενημέρωσε την OTEGLOBE ότι το αριθμοδοτικο φάσμα της «Ronda» δεν είναι καταχωρημένο, η τελευταία συνέχισε τη δράση της μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2005, οπότε η CST αναγκάστηκε να καταγγείλει στη Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών ότι η OTEGLOBE, μέσω της εταιρείας του κ. Πάλλη, χρησιμοποιεί παράνομα το πρόθεμα +239 5ΧΧΧ.
Μάλιστα, η καταγγελία αυτή αναρτήθηκε και στο Διαδίκτυο, με αποτέλεσμα ο ΟΤΕ να κατηγορηθεί για κατάχρηση εθνικού πόρου ξένης χώρας.
«Με αυτόν τον τρόπο ο κ. Πάλλης και οι συνεργάτες του κατάφεραν να αποκομίσουν κέρδος 3.585.898 ευρώ, ενώ ζητούσαν από την OTEGLOBE να τους καταβάλει ακόμα 1.137.914 ευρώ» κατέληγε το πόρισμα του ΣΔΟΕ.
Κατόπιν των παραπάνω, τη «σκυτάλη» πήρε ο τότε διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Βουρλούμης, ο οποίος κατέθεσε μήνυση εναντίον του κ. Πάλλη, και κάπως έτσι άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι της δυσώδους υπόθεσης, η οποία έχει ξεχαστεί στο στάδιο της ανάκρισης.
Από στρατιωτικός… «εφοπλιστής»
Βασικός εμπλεκόμενος στην υπόθεση του ΟΤΕ και το πρόσωπο που κατηγορεί ευθέως ο κ. Βουρλούμης εμφανίζεται να είναι ο κ. Αναστάσιος Πάλλης, ο οποίος τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει μια αξιοπρόσεχτη κοινωνική και οικονομική ανέλιξη, η οποία σχολιάζεται από πολλούς. Η πολυσχιδής δράση του κ. Πάλλη είναι αξιοθαύμαστη, καθώς από επαγγελματίας αξιωματικός με πενταετή θητεία στην Αεροπορία βρέθηκε να διευθύνει μουσείο, να ασχολείται με τη ναυτιλία και με τις εκδόσεις, καθώς κατείχε το 40% των μετοχών στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα».
Αρχικά κατατάχθηκε ως επαγγελματίας αξιωματικός 5ετούς θητείας στην Αεροπορία. Ακολούθως, ανέλαβε τη θέση του οικονομικού συμβούλου της Μονής Βατοπεδίου του Αγ. Όρους διατηρώντας φιλικές σχέσεις με τον ηγούμενο Εφραίμ.
Στη συνέχεια εμφανίστηκε στην Κρήτη ως μέτοχος της αγγλικής εταιρείας «Loyalward», η οποία συνδέεται με την υπόθεση της Μονής Τοπλού και την απόπειρα παραχώρησης έκτασης 25.913.000 τετραγωνικών μέτρων, μέσω του Ιδρύματος της «Παναγίας της Ακρωτηριανής» προς την αγγλική αυτή εταιρεία. Έκταση στην οποία περιλαμβάνονταν το Φοινικόδασος του Βάι και κηρυγμένοι αρχαιολογικοί χώροι. Μετά την Κρήτη επισκέφθηκε την Αφρική, απ’ όπου επέστρεψε στην Ελλάδα ως ο «δεύτερος επίσημος τηλεπικοινωνιακός πάροχος» του κρατιδίου της χώρας Sao Tome.
Κατόπιν φέρεται να ασχολήθηκε με τη… ναυτιλία και με τις εκδόσεις, ενώ -άγνωστο με ποιο τρόπο- συνέστησε και το Ίδρυμα Πολιτιστικής Ανάδειξης Λαμπρών Ιστορικών Συλλογών Π.Α.Λ.Ι.Σ., το οποίο -όπως είχε πει- δημιουργήθηκε με σκοπό την ανάδειξη της ιστορικής και πολιτισμικής κληρονομιάς της Ελλάδας.
Μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα του συγκεκριμένου Μουσείου αποκαλύπτει ότι ο ιδρυτής του διατηρούσε και διατηρεί καλές σχέσεις με επιφανείς πολιτικές προσωπικότητες, όπως ο Δ. Αβραμόπουλος και ο Κάρολος Παπούλιας. Μάλιστα, όπως λέγεται, το τελευταίο διάστημα ο υπόδικος «εφοπλιστής» φέρεται να έχει ρίξει δίχτυα και στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Νίκο Δένδια. Το όνομα του κ. Πάλλη φέρεται να εμπλέκεται πάντως και σε άλλες δικαστικές υποθέσεις, όπως το σκάνδαλο της «Μαφίας των Ακινήτων».
πηγή: zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου