Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

Σαφάρι για τα ανασφάλιστα οχήματα


Ξεπερνά κάθε όριο λογικής η συμπεριφορά του ανεπαρκέστατου κράτους απέναντι στους υπηκόους του (είναι δύσκολο να μιλήσουμε για αντιμετώπιση πολιτών). Ένα ακόμη σημείο της απαράδεκτης συμπεριφοράς του υπό κατοχή ελληνικού κράτους είναι η ασφάλιση των οχημάτων. Σε ευθεία γραμμή με τις ασφαλιστικές εταιρείες θ' αρχίσει να στέλνει χαράτσια ακόμη και στα οχήματα που είναι παρκαρισμένα και ακίνητα επειδή... φέρουν πινακίδες!
Αυτό αναφέρει ρεπορτάζ της zougla.gr. Αλλά για ποιές ασφαλιστικές εταιρείες μιλάμε; Θα σας διηγηθώ μια ιστορία που έζησα "από πρώτο χέρι": 
Αρχές του περασμένου Οκτωβρίου ένα μηχανάκι 125 cc, που θεωρείται μοτοσυκλέτα, έπεσε επάνω σ' ένα αυτοκίνητο, ιαπωνικής κατασκευής, τεσσάρων ετών, που είχε κάνει λιγότερα από 50.000 χιλιόμετρα. Δηλαδή το αυτοκίνητο ήταν καινούργιο. Υπήρξαν τραυματισμοί εκατέρωθεν. Δηλαδή, τραυματίσθηκε ελαφρά και ο οδηγός του δικύκλου και η οδηγός του ι.χ.  Πήγαν στο νοσοκομείο όπου τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες και αποχώρησαν. Ο νεαρός έκανε δήλωση αναγνωρίζοντας ότι έφταιγε 100% όπως εξ άλλου ήταν η αλήθεια και βεβαίωσε και η Τροχαία. Όταν κλήθηκαν στην Τροχαία και οι δυο οδηγοί για να δώσουν καταθέσεις τους δόθηκε η συμβουλή να μην δηλώσουν τραυματισμό ώστε να μην γίνει δικαστήριο και να δοθεί η αποζημίωση πιο σύντομα στην κάτοχο του ι.χ. Πράγματι έτσι και έγινε αφού και οι δύο ήθελαν "να ξεμπλέκουν όσο γίνεται πιο σύντομα". Το αυτοκίνητο οδηγήθηκε σε συνεργείο και άρχισε το γαϊτανάκι με την ασφαλιστική. Το κόστος επισκευής υπολογίστηκε σε περίπου 4.500 ευρώ. Η αντιπροσωπεία έπρεπε να πάρει τα χρήματα για να δώσει τα ανταλλακτικά. Η οδηγός δανείστηκε για να καταφέρει να επισκευάσει το αυτοκίνητό της. Τελικά, μετά από 4 μήνες (Ιανουάριος 2013) ειδοποιήθηκε να λάβει την επιταγή. Όταν πήγε να την πάρει είδε με έκπληξη πως έπρεπε να βάλει από την τσέπη της 550 ευρώ! Και όταν διαμαρτυρήθηκε της είπαν ότι είναι πάγια πολιτική των ασφαλιστικών να κόβουν 10, 15 ή και 20% από αυτοκίνητα που έχουν ξεπεράσει την τετραετία! Και όταν αντέτεινε πως "εγώ θέλω το αυτοκίνητό μου όπως ήταν, δεν φταίω αν ο πελάτης σας, δηλαδή εσείς, μου το καταστήσατε να μην μπορεί να κυκλοφορήσει", έλαβε την απάντηση πως "έτσι έχουν τα πράγματα. Αν θέλετε μπορείτε να πάτε δικαστικώς για να πάρετε τα λεφτά σας μετά από δυο - τρία χρόνια"! Αυτές τις ασφαλιστικές λοιπόν προστατεύει ο κ. Χατζιδάκης και η κυβέρνηση;           
Διαβάστε το ρεπορτάζ της "Ζούγκλας"  για τα "ασφαλιστικά χαράτσια" που μας ετοιμάζουν:

Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Σε λιγότερο από ένα μήνα θα ξεκινήσει η αποστολή των «φακέλων» από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων με παραλήπτες τους ιδιοκτήτες οχημάτων, οι οποίοι κυκλοφορούν χωρίς να τα έχουν ασφαλίσει. Η είδηση έχει θορυβήσει ιδιαίτερα τους οδηγούς που παρανομούν, οι οποίοι καλούνται να πράξουν το αυτονόητο. Σε αντίθετη περίπτωση, έρχονται μεγάλα πρόστιμα που θα κληθούν να καταβάλλουν όσοι δεν συμμορφωθούν με τη σχετική νομοθεσία.

Διασταύρωση στοιχείων
Σύμφωνα με πληροφορίες της zougla.gr, έχει ήδη ξεκινήσει η γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών Ελλάδος και του Υπουργείου Μεταφορών για να εντοπιστούν τα ανασφάλιστα οχήματα, αλλά και ο ακριβής αριθμός τους (αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και φορτηγά). Από την πλευρά τους, οι ασφαλιστικές εταιρείες παρέχουν πληροφορίες για τα αυτοκίνητα που είναι ασφαλισμένα, ενώ το Υπουργείο με τη σειρά του πραγματοποιεί ελέγχους σχετικά με τα οχήματα, οι οδηγοί των οποίων έχουν καταθέσει πινακίδες. Από τη διασταύρωση που θα γίνει σε λίγες ημέρες θα βρεθούν και οι... ένοχοι. Από εκεί και πέρα -και το πολύ σε ένα μήνα- θα αναλάβει δράση η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων που θα ξεκινήσει να αποστέλλει τα… ραβασάκια σε όσους δεν συμβαδίζουν με την νομοθεσία.

Στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα. Σε περίπτωση ατυχήματος, οι οδηγοί τους απειλούνται με εξαιρετικά βαριές ποινές αλλά και φυλάκιση. Τα συγκεκριμένα οχήματα επιβαρύνουν με μεγάλα ποσά το Επικουρικό ταμείο αλλά και τους νόμιμους ιδιοκτήτες που καλούνται κάθε φορά να πληρώσουν περισσότερα για να καλυφθούν οι όποιες «τρύπες» υπάρχουν.

Ποια είναι η λύση
Καθώς η είδηση για την αποστολή σημειωμάτων έχει αναστατώσει εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν θα υπάρξει αναδρομική ισχύς σχετικά με τις ασφάλειες που δεν έχουν πληρωθεί τους προηγούμενους μήνες ή και χρόνια.

Ωστόσο, η μοναδική λύση προκειμένου οι οδηγοί που έχουν στην κατοχή τους ανασφάλιστα οχήματα να μην επιβαρυνθούν, είναι να προχωρήσουν άμεσα σε ασφάλιση του οχήματός τους έτσι ώστε να ενημερωθεί το «σύστημα» και να γλιτώσουν το πρόστιμο.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι ασφάλεια θα πρέπει να έχουν ακόμα και τα οχήματα που είναι «παρκαρισμένα» ακόμα και σε υπόγεια γκαράζ και δεν κυκλοφορούν αλλά φέρουν πινακίδες κυκλοφορίας. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, οι ιδιοκτήτες τους είναι υποχρεωμένοι να τα έχουν ασφαλισμένα.


Σε περίπτωση που ανασφάλιστο όχημα εμπλακεί σε ατύχημα, ο ιδιοκτήτης του θα αντιμετωπίσει τεράστια προβλήματα με το νόμο.

Παρακολουθήστε την αποκαλυπτική συνέντευξη του Κώστα Μπερτσιά, υπεύθυνου στον κλάδο του αυτοκινήτου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου