Του Χρίστου Κοτσωνή
... Αρχικώς ήλθε ο αποκεφαλισμός των τόνων. Ή για να το πούμε καλύτερα, η κοπή των ανθέων της ελληνικής γραφής... Ύστερα ακολούθησε η "απλοποίηση" της γλώσσας μας για να καταλήξει το εναντίον - "ενάντια", όπως κατάντια..., το καλώς "καλά", το κακώς "κακά". Η ευκολία πάνω απ' όλα έστω κι αν αυτό σημαίνει μείωση της δυνατότητας σκέψης. Κάτι που δεν σκέφτηκαν οι φωστήρες του ΠαΣοΚ και της Αριστεράς με την ένοχη αποχώρηση της Ν.Δ. και του Μητσοτάκη εκείνη την γλωσσοφονική νύχτα στη Βουλή, αρχές της δεκαετίας καταστροφής μας: αυτής του 1980. Ναι, τότε τάχθηκαν υπέρ της δολοφονίας πολλοί "αγωνιστές της Δημοκρατίας",
όπως ο κ. Γλέζος, η κα Δαμανάκη και άλλοι πολλοί. "Πώς η ανάγκη γίνεται ιστορία, πώς η ιστορία γίνεται σιωπή...", γράφει ο Άλκης Αλκαίος.
Κι εμείς μέσω της σιωπής προσπαθούμε να κάνουμε... υπερήφανη ιστορία αποσιωπώντας τον ρόλο επιφανών στην κατακρεούργηση της Ελληνικής, της "Γλώσσας των Θεών", κατά τους ποιητές.
Ακολούθησε ο Γ. Μπαμπινιώτης, τον οποίον διαφήμισε στην "Αγορά" -προσέξτε- ένας άλλος "γίγας" της Αριστεράς, η κυρία Λιάνα Κανέλλη δια της πειρατικής συχνότητος (με τις κρατικές ευλογίες) του Mega (δεν μπορούσαν να το γράψουν "Μέγα") και της εκπομπής "Ομιλείτε ελληνικά". Αυτός στοχεύει στην καταστροφή της ετυμολογίας των ελληνικών λέξεων. Δηλαδή μέσω της αλλαγής (ανορθόγραφης γραφής) να μην μπορούμε να φτάσουμε, για παράδειγμα στον Όμηρο, ώστε να μην έχουμε την δυνατότητα αποδείξεως της συνέχειας της γλώσσας μας στο μέλλον. Να μην μπορούμε να πάρουμε νερό μαζί μας στο μέλλον που θα έχει πολλή ξηρασία...
Πάνω κάτω την ίδια εποχή έρχεται η "βόμβα" της τότε επιτρόπου της Ελλάδας στην Ε.Ε., Άννας Διαμαντοπούλου: να καθιερωθεί η αγγλική ως επίσημη γλώσσα στην Ελλάδα! Ύστερα από αυτό, οι αόρατες δυνάμεις (και δεν βλέπουμε φαντάσματα, διότι τα ζούμε καθημερινά) γι' αυτήν της την πρόταση την καθιέρωσαν ως θαμώνα των συνεδριάσεων της Λέσχης Μπίλντεμπεργκ και της έδωσαν υπουργικούς θώκους στους θιάσους που ονομάζουν κυβερνήσεις. Ακόμη και το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας, στο οποίο επενέβη προηγουμένως ο GAP αφαιρώντας το "Εθνικής".
Το αργό χειρουργείο στο οποίο έβαλαν την Ελληνική -κι ας μην ξεχνούμε ότι ο πρώτος που δέχθηκε να πιάσει νυστέρι ήταν ο Γεώργιος Ράλλης- έχει φέρει απτά αποτελέσματα: πάρα, μα πάρα πολλά Ελληνόπουλα που τελειώνουν πανεπιστήμια (ας μην αναφερθούμε στους απόφοιτους λυκείου...) έχουν ένα κοινό γνώρισμα: ένδεια ελληνικών λέξεων και συντακτικού! Την λύση σε αυτό φαίνεται πως δίνει η τεχνολογία. Μόνο που η λύση αυτή αποτελεί περαιτέρω καταστροφή της γλώσσας μας. Έτσι, εδώ και μερικά χρόνια οι νέοι βρήκαν την ευκολία στον υπολογιστή: τώρα πια γράφουν στα greeklish στο iPhone, το BlackBerry, το Facebook, το twitter, το e- mail, το Skype. Θα αναρωτηθεί κάποιος: "και τι θα πείραζε να γράφουν στην ελληνική και γιατί θα πρέπει να υποτάξουν την μοναδική πλήρη γλώσσα του κόσμου στην (και αισθητική) κατάπτωση και να μαζοποιηθούν;".
Την ίδια ώρα που όλοι γκρινιάζουν ιδιωτικώς και δημοσίως "για την Ελλάδα που χάνεται", γι' αυτούς που "επιβουλεύονται τον Ελληνισμό", δεν σκέπτονται ότι υπάρχουν ελληνικές γραμματοσειρές (κι εδώ αξίζουν συγχαρητήρια στους Έλληνες δημιουργούς!) τις οποίες μπορούν, αξιοποιώντας το διαδίκτυο και όλα τα σύγχρονα μέσα, να τις χρησιμοποιούν. Δεν σκέπτονται ότι χρησιμοποιώντας greeklish εισέρχονται εκουσίως σε μονοπάτια γλωσσικής αλλοίωσης και αφανισμού της ελληνικής;
Θα επαναλάβουμε αυτό που φωνάζουμε εδώ και πολλά χρόνια: όχι, η Ελλάδα δεν διέρχεται περίοδο κρίσης αλλά ΠΑΡΑΚΜΗΣ. Η κρίση στην οικονομία επήλθε από την βαθιά παρακμή της Παιδείας και του Πολιτισμού. Δυστυχώς, η ευθύνη των πολιτικών είναι πως έκαναν αθρόες εισαγωγές μοντέλων, τα οποία εφάρμοζαν πλημμελώς αγνοώντας το δικό μας, το ελληνικό μοντέλο, τουλάχιστον στον χώρο της Παιδείας και του Πολιτισμού. Μηρυκάζαμε αυτά τα μοντέλα παράγοντας το τίποτα, το μηδέν! Ως απότοκα αυτής της διαδικασίας παρουσιάζονται η έκλυση των ηθικών αξιών και ο αμοραλισμός. Κάπως έτσι θεοποιήσαμε το αυτοκίνητο και το σκάφος, την βίλα με την πισίνα (και δίπλα η καταγάλανη ελληνική θάλασσα!), τις τηλεοπτικές γλάστρες με μόνο προτέρημα την καλλιπυγία. Κατακτήσαμε τον άκρατο υλισμό και αδιαφορήσαμε για την μοναδική κληρονομιά, την γλώσσα και τον πολιτισμό που αργοπεθαίνουν, για αξίες και ιδανικά που εκπίπτουν, αφού δεν κατάφεραν να μεταγγιστούν από την οικογένεια, που βλέπει τηλεόραση, και το σχολείο, που θέτει βαθμολογικούς στόχους μέσω φροντιστηρίων.
Αλλά και η εισβολή της εικόνας στη ζωή μας δεν είναι άμοιρη ευθυνών για την γλωσσική μας κατάπτωση. Η παρουσία της τηλεόρασης στο σπίτι και σε όλους τους χώρους όπου συχνάζουμε μας καταδικάζει στη σιωπή, και μάλιστα χωρίς αντίλογο! Όλα πια έγιναν εικόνες και δεν ισχύει τίποτα "αν δεν το πει η τηλεόραση". Εικόνες που επιβάλλουν βουβά σύμβολα, που πλαστογραφούν την ιστορία, που αλλάζουν την ροή των γεγονότων, που επιβάλλουν "τας δικάς των θελήσεις" μεταβιβάζοντας μηνύματα χωρίς καμία δυνατότητα απάντησης, αντιλόγου ή διαλόγου. Έτσι ο άνθρωπος μεταβάλλεται σε παθητικό δέκτη και υποχείριο αυτών των μηνυμάτων. Κύριος στόχος τα παιδιά, που προσηλωμένα στην κυρίαρχη οθόνη του υπολογιστή απαντούν στους φίλους με ένα «ok», θρηνούν με ένα «r.i.p», αγαπούν με ένα «love» κι εύχονται "kalimera, xronia polla"... Και λίγο πιο πέρα οι γονείς, ταπεινοί, άτολμοι θεατές, αν δεν κάνουν τα ίδια στον δικό τους υπολογιστή ή δεν βλέπουν τον Σουλεϊμάν στην πολύ life syle" - εκδυτικισμένη εκδοχή του... (Να μάθουμε και τα τούρκικα γιατί τα ξεχάσαμε κοντά δύο αιώνες, καθ' ό,τι "οι σύμμαχοι" βούλονται ειρηνική συμβίωση με χοντρή την Τουρκία και λεπτή - ζητιάνα την Ελλάδα).
Κι όμως, στο εξωτερικό, οι άνθρωποι που έχουν κατακτήσει το πνεύμα και τις επιστήμες διατυμπανίζουν την σπουδαιότητα της Ελληνικής Γλώσσας και μάλιστα δημιουργούν τμήματα σπουδών σε πανεπιστήμια για να διδαχθούν την Αρχαία Ελληνική! Άγγλοι επιχειρηματίες προτρέπουν τα ανώτερα στελέχη τους να μάθουν αρχαία ελληνικά, διότι μόνο μέσω αυτών μπορούν να συλλάβουν και να εκφράσουν πλήρως υπέρτατα νοήματα που θα τους βοηθήσουν στην οργάνωση και διαχείριση των επιχειρήσεων, καθώς ενισχύουν την λογική και, παράλληλα, τονώνουν τις ηγετικές ικανότητες. Άλλωστε, για τους λόγους αυτούς οι Ισπανοί Ευρωβουλευτές ζήτησαν να καθιερωθεί η ελληνική ως επίσημη γλώσσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι Έλληνες συνάδελφοί τους κρύβονταν για να μην ψηφίσουν, όπως έχει πει σε συνέντευξή του ο Ν. Κακλαμάνης (προφανώς σκέπτονταν πως αν μιλούν και οι Ευρωπαίοι ελληνικά θα αντιλαμβάνονταν πιο εύκολα την πολιτιστική και πολιτική τους ένδεια...). Διότι, όπως εξήγησαν οι Ισπανοί, το να μιλά κανείς για Ε.Ε. χωρίς την ελληνική, είναι σαν να μιλά σ' έναν τυφλό για χρώματα... Όλοι κατανοούν την τεράστια αξία της Ελληνικής πλην της πλειοψηφίας ημών των Ελλήνων!
Ίσως γι' αυτό δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμη ότι βιώνουμε εδώ και πολλές δεκαετίας την παρακμή που σήμερα έχει κορυφωθεί.
Κλείνοντας υπενθυμίζω μια φράσης του Ζακ Λανγκ (Γάλλου υπουργού Παιδείας):
«Θα ήθελα να δω να διδάσκονται τα Αρχαία Ελληνικά, µε τον ίδιο ζήλο που επιδεικνύουµε εµείς, και στα Ελληνικά σχολεία».
... Αρχικώς ήλθε ο αποκεφαλισμός των τόνων. Ή για να το πούμε καλύτερα, η κοπή των ανθέων της ελληνικής γραφής... Ύστερα ακολούθησε η "απλοποίηση" της γλώσσας μας για να καταλήξει το εναντίον - "ενάντια", όπως κατάντια..., το καλώς "καλά", το κακώς "κακά". Η ευκολία πάνω απ' όλα έστω κι αν αυτό σημαίνει μείωση της δυνατότητας σκέψης. Κάτι που δεν σκέφτηκαν οι φωστήρες του ΠαΣοΚ και της Αριστεράς με την ένοχη αποχώρηση της Ν.Δ. και του Μητσοτάκη εκείνη την γλωσσοφονική νύχτα στη Βουλή, αρχές της δεκαετίας καταστροφής μας: αυτής του 1980. Ναι, τότε τάχθηκαν υπέρ της δολοφονίας πολλοί "αγωνιστές της Δημοκρατίας",
όπως ο κ. Γλέζος, η κα Δαμανάκη και άλλοι πολλοί. "Πώς η ανάγκη γίνεται ιστορία, πώς η ιστορία γίνεται σιωπή...", γράφει ο Άλκης Αλκαίος.
Κι εμείς μέσω της σιωπής προσπαθούμε να κάνουμε... υπερήφανη ιστορία αποσιωπώντας τον ρόλο επιφανών στην κατακρεούργηση της Ελληνικής, της "Γλώσσας των Θεών", κατά τους ποιητές.
Ακολούθησε ο Γ. Μπαμπινιώτης, τον οποίον διαφήμισε στην "Αγορά" -προσέξτε- ένας άλλος "γίγας" της Αριστεράς, η κυρία Λιάνα Κανέλλη δια της πειρατικής συχνότητος (με τις κρατικές ευλογίες) του Mega (δεν μπορούσαν να το γράψουν "Μέγα") και της εκπομπής "Ομιλείτε ελληνικά". Αυτός στοχεύει στην καταστροφή της ετυμολογίας των ελληνικών λέξεων. Δηλαδή μέσω της αλλαγής (ανορθόγραφης γραφής) να μην μπορούμε να φτάσουμε, για παράδειγμα στον Όμηρο, ώστε να μην έχουμε την δυνατότητα αποδείξεως της συνέχειας της γλώσσας μας στο μέλλον. Να μην μπορούμε να πάρουμε νερό μαζί μας στο μέλλον που θα έχει πολλή ξηρασία...
Πάνω κάτω την ίδια εποχή έρχεται η "βόμβα" της τότε επιτρόπου της Ελλάδας στην Ε.Ε., Άννας Διαμαντοπούλου: να καθιερωθεί η αγγλική ως επίσημη γλώσσα στην Ελλάδα! Ύστερα από αυτό, οι αόρατες δυνάμεις (και δεν βλέπουμε φαντάσματα, διότι τα ζούμε καθημερινά) γι' αυτήν της την πρόταση την καθιέρωσαν ως θαμώνα των συνεδριάσεων της Λέσχης Μπίλντεμπεργκ και της έδωσαν υπουργικούς θώκους στους θιάσους που ονομάζουν κυβερνήσεις. Ακόμη και το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας, στο οποίο επενέβη προηγουμένως ο GAP αφαιρώντας το "Εθνικής".
Το αργό χειρουργείο στο οποίο έβαλαν την Ελληνική -κι ας μην ξεχνούμε ότι ο πρώτος που δέχθηκε να πιάσει νυστέρι ήταν ο Γεώργιος Ράλλης- έχει φέρει απτά αποτελέσματα: πάρα, μα πάρα πολλά Ελληνόπουλα που τελειώνουν πανεπιστήμια (ας μην αναφερθούμε στους απόφοιτους λυκείου...) έχουν ένα κοινό γνώρισμα: ένδεια ελληνικών λέξεων και συντακτικού! Την λύση σε αυτό φαίνεται πως δίνει η τεχνολογία. Μόνο που η λύση αυτή αποτελεί περαιτέρω καταστροφή της γλώσσας μας. Έτσι, εδώ και μερικά χρόνια οι νέοι βρήκαν την ευκολία στον υπολογιστή: τώρα πια γράφουν στα greeklish στο iPhone, το BlackBerry, το Facebook, το twitter, το e- mail, το Skype. Θα αναρωτηθεί κάποιος: "και τι θα πείραζε να γράφουν στην ελληνική και γιατί θα πρέπει να υποτάξουν την μοναδική πλήρη γλώσσα του κόσμου στην (και αισθητική) κατάπτωση και να μαζοποιηθούν;".
Την ίδια ώρα που όλοι γκρινιάζουν ιδιωτικώς και δημοσίως "για την Ελλάδα που χάνεται", γι' αυτούς που "επιβουλεύονται τον Ελληνισμό", δεν σκέπτονται ότι υπάρχουν ελληνικές γραμματοσειρές (κι εδώ αξίζουν συγχαρητήρια στους Έλληνες δημιουργούς!) τις οποίες μπορούν, αξιοποιώντας το διαδίκτυο και όλα τα σύγχρονα μέσα, να τις χρησιμοποιούν. Δεν σκέπτονται ότι χρησιμοποιώντας greeklish εισέρχονται εκουσίως σε μονοπάτια γλωσσικής αλλοίωσης και αφανισμού της ελληνικής;
Θα επαναλάβουμε αυτό που φωνάζουμε εδώ και πολλά χρόνια: όχι, η Ελλάδα δεν διέρχεται περίοδο κρίσης αλλά ΠΑΡΑΚΜΗΣ. Η κρίση στην οικονομία επήλθε από την βαθιά παρακμή της Παιδείας και του Πολιτισμού. Δυστυχώς, η ευθύνη των πολιτικών είναι πως έκαναν αθρόες εισαγωγές μοντέλων, τα οποία εφάρμοζαν πλημμελώς αγνοώντας το δικό μας, το ελληνικό μοντέλο, τουλάχιστον στον χώρο της Παιδείας και του Πολιτισμού. Μηρυκάζαμε αυτά τα μοντέλα παράγοντας το τίποτα, το μηδέν! Ως απότοκα αυτής της διαδικασίας παρουσιάζονται η έκλυση των ηθικών αξιών και ο αμοραλισμός. Κάπως έτσι θεοποιήσαμε το αυτοκίνητο και το σκάφος, την βίλα με την πισίνα (και δίπλα η καταγάλανη ελληνική θάλασσα!), τις τηλεοπτικές γλάστρες με μόνο προτέρημα την καλλιπυγία. Κατακτήσαμε τον άκρατο υλισμό και αδιαφορήσαμε για την μοναδική κληρονομιά, την γλώσσα και τον πολιτισμό που αργοπεθαίνουν, για αξίες και ιδανικά που εκπίπτουν, αφού δεν κατάφεραν να μεταγγιστούν από την οικογένεια, που βλέπει τηλεόραση, και το σχολείο, που θέτει βαθμολογικούς στόχους μέσω φροντιστηρίων.
Αλλά και η εισβολή της εικόνας στη ζωή μας δεν είναι άμοιρη ευθυνών για την γλωσσική μας κατάπτωση. Η παρουσία της τηλεόρασης στο σπίτι και σε όλους τους χώρους όπου συχνάζουμε μας καταδικάζει στη σιωπή, και μάλιστα χωρίς αντίλογο! Όλα πια έγιναν εικόνες και δεν ισχύει τίποτα "αν δεν το πει η τηλεόραση". Εικόνες που επιβάλλουν βουβά σύμβολα, που πλαστογραφούν την ιστορία, που αλλάζουν την ροή των γεγονότων, που επιβάλλουν "τας δικάς των θελήσεις" μεταβιβάζοντας μηνύματα χωρίς καμία δυνατότητα απάντησης, αντιλόγου ή διαλόγου. Έτσι ο άνθρωπος μεταβάλλεται σε παθητικό δέκτη και υποχείριο αυτών των μηνυμάτων. Κύριος στόχος τα παιδιά, που προσηλωμένα στην κυρίαρχη οθόνη του υπολογιστή απαντούν στους φίλους με ένα «ok», θρηνούν με ένα «r.i.p», αγαπούν με ένα «love» κι εύχονται "kalimera, xronia polla"... Και λίγο πιο πέρα οι γονείς, ταπεινοί, άτολμοι θεατές, αν δεν κάνουν τα ίδια στον δικό τους υπολογιστή ή δεν βλέπουν τον Σουλεϊμάν στην πολύ life syle" - εκδυτικισμένη εκδοχή του... (Να μάθουμε και τα τούρκικα γιατί τα ξεχάσαμε κοντά δύο αιώνες, καθ' ό,τι "οι σύμμαχοι" βούλονται ειρηνική συμβίωση με χοντρή την Τουρκία και λεπτή - ζητιάνα την Ελλάδα).
Κι όμως, στο εξωτερικό, οι άνθρωποι που έχουν κατακτήσει το πνεύμα και τις επιστήμες διατυμπανίζουν την σπουδαιότητα της Ελληνικής Γλώσσας και μάλιστα δημιουργούν τμήματα σπουδών σε πανεπιστήμια για να διδαχθούν την Αρχαία Ελληνική! Άγγλοι επιχειρηματίες προτρέπουν τα ανώτερα στελέχη τους να μάθουν αρχαία ελληνικά, διότι μόνο μέσω αυτών μπορούν να συλλάβουν και να εκφράσουν πλήρως υπέρτατα νοήματα που θα τους βοηθήσουν στην οργάνωση και διαχείριση των επιχειρήσεων, καθώς ενισχύουν την λογική και, παράλληλα, τονώνουν τις ηγετικές ικανότητες. Άλλωστε, για τους λόγους αυτούς οι Ισπανοί Ευρωβουλευτές ζήτησαν να καθιερωθεί η ελληνική ως επίσημη γλώσσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι Έλληνες συνάδελφοί τους κρύβονταν για να μην ψηφίσουν, όπως έχει πει σε συνέντευξή του ο Ν. Κακλαμάνης (προφανώς σκέπτονταν πως αν μιλούν και οι Ευρωπαίοι ελληνικά θα αντιλαμβάνονταν πιο εύκολα την πολιτιστική και πολιτική τους ένδεια...). Διότι, όπως εξήγησαν οι Ισπανοί, το να μιλά κανείς για Ε.Ε. χωρίς την ελληνική, είναι σαν να μιλά σ' έναν τυφλό για χρώματα... Όλοι κατανοούν την τεράστια αξία της Ελληνικής πλην της πλειοψηφίας ημών των Ελλήνων!
Ίσως γι' αυτό δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμη ότι βιώνουμε εδώ και πολλές δεκαετίας την παρακμή που σήμερα έχει κορυφωθεί.
Κλείνοντας υπενθυμίζω μια φράσης του Ζακ Λανγκ (Γάλλου υπουργού Παιδείας):
«Θα ήθελα να δω να διδάσκονται τα Αρχαία Ελληνικά, µε τον ίδιο ζήλο που επιδεικνύουµε εµείς, και στα Ελληνικά σχολεία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου