Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

Ένα ακριβοπληρωμένο έργο 40 ετών!

 Τέλη του μήνα φθάνει ο αυτοκινητόδρομος στην Καλαμάτα...



Είχε σχεδιαστεί και κάποια του τμήματα είχαν προκηρυχθεί στις αρχές της δεκαετίας του 1970, κατά τη διάρκεια της δικτατορίας. Εξαγγέλθηκε και πάλι στην περίοδο της δημοκρατίας, αρχές της δεκαετίας του 1980. Νέες μελέτες, νέο χρήμα, αυτή τη φορά ευρωπαϊκό. Στην αρχή η κυβέρνηση (ΠαΣοΚ) μιλούσε για δίιχνο δρόμο αλλά μετά από κινητοποιήσεις αποφασίστηκε να γίνει τετράιχνος. Υποτίθεται ότι μέχρι το
τέλος της δεκαετίας του '80 θα ολοκληρωνόταν ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου - Τριπόλεως - Καλαμάτας. Ένα έργο που κόστισε άπειρα χρήματα στο κράτος, πέρασε από σαράντα κύματα και ακόμη να ολοκληρωθεί.
Ας μην ξεχνάμε και τις καταστροφές, την πτώση του δρόμου, αρχικά στον κόμβο Στέρνας Αρκαδίας και αργότερα στην Τσακώνα. Κι όμως, ποτέ κανένας δεν πλήρωσε για τις κακοτεχνίες που κόστισαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στον ελληνικό λαό γιατί ποτέ το κράτος δεν έκανε σοβαρές ενέργειες προς την κατεύθυνση αυτή. 
Αυτή την εποχή ολοκληρώνεται σταδιακά ο αυτοκινητόδρομος Τρίπολης - Καλαμάτας που κατασκευάζεται από την κοινοπραξία ΜΟΡΕΑΣ που το ανέλαβε από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο Καλαμάτας με τη συμμετοχή του δημάρχου της πόλης, Παναγιώτη Νίκα, και του προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων, του υπουργείου Υποδομών, Ιωάννη Καρνέση, αναφέρθηκε ότι στα τέλη του μήνα ή το αργότερο αρχές Ιουνίου, θα παραδοθεί στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος, από τα σύνορα με την Αρκαδία ως τον δήμο Καλαμάτας και συγκεκριμένα το τμήμα Τσακώνα - Κόμβος Θουρίας.
Ένα μήνα αργότερα, στα τέλη του προσεχούς Ιουνίου, θα δοθεί στην κυκλοφορία το δυσκολότερο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, που κατέρρευσε το χειμώνα του 2003 εξ αιτίας των κακοτεχνιών. Ωστόσο η τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Βάσω Παπανδρέου αθώωσε πολιτικά τους υπεύθυνους μιλώντας για "έκτακτα γεωλογικά φαινόμενα"! Πρόκειται για το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα με μια μικρή παράκαμψη περίπου 400 μέτρων, ενώ στα μέσα Ιουλίου θα δοθεί στην κυκλοφορία και ο κλάδος προς τη Μεσσήνη.
Για την καταστροιφή της Τσακώνας δεν τιμωρήθηκε ποτέ κανείς...

Στη σύσκεψη εξετάστηκαν και ζητήματα που αφορούν την κατασκευή του περιφερειακού της πόλης, που εξελίσσεται με ταχύ ρυθμό και τη διασύνδεσή του με τον αστικό ιστό. 
Μπορεί όμως ο αυτοκινητόδρομος να κράτησε κάπου σαράντα χρόνια (!) για να ολοκληρωθεί, εν τούτοις δεν θα είναι εύχρηστος για τη μεγάλη πλειοψηφία των κατοίκων της Μεσσηνίας και φυσικά για τους εν Αθήναις μεσσηνίους. Κι αυτό διότι τα πολλά διόδια που έχουν ήδη τοποθετηθεί και αυτά που προβλέπεται να λειτουργήσουν, σε συνδυασμό με την υψηλότατη τιμή των καυσίμων καθιστούν απαγορευτική τη χρήση του αυτοκινητόδρομου. Έτσι ενώ πρόκειται για μια υποδομή που υποχρεούται να παρέχει το κράτος στους πολίτες του, το σύστημα κλεπτοκρατίας που κυριάρχησε δεκαετίες στη χώρα, το μετέτρεψε σε ακριβοπληρωμένο έργο με χρήση για λίγους... 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου