Σελίδες

Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013

Το "θέατρο της Μάνης", και η πολιτική υποκρισία


Η Μάνη δεν έχει νερό αλλά δαπανήθηκαν 6 εκατ. ευρώ για το σανίδι! 


Του Πάρη Πέτρα
Το "Θέατρο Μάνης" επαναφέρει στη δημοσιότητα μια ενδιαφέρουσα επιστολή δημοσιεύθηκε στην μεσσηνιακή εφημερίδα "΅Ελευθερία" (23/24.2.2013, σελ. 49). Το Όριον έχει ασχοληθεί με το έργο αυτό σε ανύποπτο χρόνο και μάλιστα στην αρχή του επισημαίνοντας και καυτηριάζοντας την λογική που διακατέχει αυτό το αποτυχημένο κράτος και τους μηχανισμούς του. Αποτυχία που την πληρώνουμε  στις μέρες μας με την πτωχοποίηση του ελληνικού λαού και της πατρίδας. Δυστυχώς, η ίδια λογική εξακολουθεί και σήμερα να ζει και να βασιλεύει. Με "μπάρμπα στην Κορώνη" και αόρατους "νταβατζήδες διαφόρων δραστηριοτήτων είτε αυτά λέγονται "εθνικοί δρόμοι" και "δημόσια έργα", είτε "απορρίμματα" είτε "πολιτισμός". Ο τελευταίος μάλιστα λειτουργεί και ως κολυμβήθρα εξαγνισμού για πολιτικές αμαρτίες αφού ουδείς τολμά να τα βάλει με την "καθεστηκυία λογική και πρακτική"
του προϊόντος που παράγεται από οικονομικά κέντρα και ονομάζουν "πολιτισμό". Οι έχοντες τεράστια ευχέρεια παρουσίας στα "μεγάλα μέσα μαζικής αποβλάκωσης" θα πέσουν ως γύπες να ξεσχίσουν την άποψη εκείνη που θα πάει κόντρα στο ρεύμα που επιβάλλουν οι επικυρίαρχοι της εποχής μας. 
Ας διαβάσουμε την επιστολή για το "θέατρο της Μάνης" και θα συνεχίσουμε την ανάλυσης και την αποκάλυψη εκείνων που κρύβονται πίσω από αυτήν την επιχείρηση. Διότι, περί επιχείρησης ιδίου οφέλους πρόκειται και μάλιστα με κρατικά λεφτά!               

"Το νέο θέατρο της Μάνης και το Μέλλον 
Στην εφημερίδα “Καθημερινή” διάβασα ένα ρεπορτάζ με τίτλο “Το νέο θέατρο της Μάνης και το μέλλον” το οποίο αναφέρεται με κολακευτικά λόγια στο νέο θέατρο Μάνης...
Θεωρώ αυτόν τον τίτλο πολύ πετυχημένο γιατί δείχνει ξεκάθαρα ότι τα παθήματα του παρελθόντος δεν μας έγιναν δυστυχώς μαθήματα και συνεχίζοντας να κάνουμε τα ίδια σφάλματα, το μέλλον μας θα είναι -αλίμονο!-, σαν το πρόσφατο παρελθόν μας, ζοφερό.
Να εξηγούμαι: Η περιοχή της Δυτικής Μάνης, της οποίας δήμαρχος είναι ο κ. Γιαννημάρας, έχει ήδη δύο θέατρα. Το πρώτο είναι το θέατρο ‘’Καζάκος” μεταξύ των χωριών Μηλιά και Πλάτσα που φιλοξενεί κάθε καλοκαίρι θιάσους αλλά και μουσικά συγκροτήματα και το δεύτερο είναι
το θεατράκι της κ. Βlauel, στο οποίο δίδονται συναυλίες κλασικής αλλά και έντεχνης σύγχρονης ελληνικής μουσικής. Σε αυτά μπορεί να προστεθεί και ο μαγευτικός χώρος του Αγίου Σπυρίδωνα στην παλαιά
Καρδαμύλη που κάθε καλοκαίρι φιλοξενεί καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.
Ποια λοιπόν η χρεία ενός νέου και από ό,τι είδα στις φωτογραφίες, φαραωνικού θεάτρου, πέραν της ικανοποίησης της ματαιοδοξίας του κ. δημάρχου;
Εχουν επιλυθεί άραγε τα σοβαρά προβλήματα υποδομών του δήμου (αποκομιδή σκουπιδιών, οδοποιία, ύδρευση, ηλεκτροφωτισμός, αποχέτευση) για να προχωρήσουμε και σε περιττά πολιτιστικά έργα και να αναλάβει ο δήμος “ένα μεγάλο οικονομικό βάρος” ...δανειζόμενος φαντάζομαι. Τα προβλήματα της περιοχής είναι πολλά και δίκαια οι ντόπιοι αλλά και οι τουρίστες παραπονιούνται.
Προφανώς το κόστος εξοπλισμού και συντήρησης του νέου θεάτρου θα καλυφθούν από περικοπές του κονδυλίου υποδομών του δήμου, εφόσον ο δίσκος επαιτείας που ήδη άρχισε να περιφέρει ο κ. δήμαρχος παραμείνει κενός, πράγμα πολύ πιθανό.
Αυτά προς μεγάλη απογοήτευση των δημοτών που αυτό τον καιρό προσδοκούν “άρτον” μάλλον παρά “θεάματα”.
Μπορώ με κάποια προσπάθεια να κατανοήσω την φιλοδοξία του κ. Γιαννημάρα να «αφήσει έργο» αλλά ο κ. Μπένος γιατί ανακατεύθηκε; Δεν έμαθε το μάθημά του από το Κέντρο Χορού Καλαμάτας; Αλλο φαραωνικό έργο που στοίχισε εκατομμύρια και τώρα δεν ξέρουν πώς θα λειτουργήσει και πώς θα μπορέσουν να το συντηρήσουν.
Με εκτίμηση
Ανδρέας Μπρούζος"

Ο επιστολογράφος κάνει ένα σφάλμα. Προσπαθεί να επιρρίψεις όλες τις ευθύνες στον νυν δήμαρχος κ. Δημήτρη Γιαννημάρα. Όχι πως δεν έχει αλλά, δεν του ανήκουν στον μέγιστο βαθμό. Εξηγούμαστε: Η κατασκευή του θεάτρου προωθήθηκε από τον τ. υπουργό κ. Σταύρο Μπένο μέσω των γνωστών μηχανισμών του κράτους αυτού που, όταν έχεις υπάρξει κάποιος υπουργός, υφυπουργός, γραμματέας κ.λπ., έχει στρώσει ή γνωρίζει τους ανθρώπους εκείνους στον κρατικό μηχανισμό που θα του εξυπηρετήσουν "υποθέσεις" ακόμα κι όταν δεν βρίσκεται στην εξουσία. Κι ας μην σκούζει η ΑΔΕΔΥ περί αδιαφάνειας και αδικίας εις βάρος των δημοσίων υπαλλήλων. Αυτοί οι υπάλληλοι - μέλη της βρίσκονται πίσω από τις βρωμιές που γίνονται εις; βάρους της πατρίδας και του λαού της. Τόσα χρόνια το φαγοπότι ήταν τεράστιο και συμμετείχαν όλοι αυτοί που είχαν και το μαχαίρι και το πεπόνι. 
Στο τεύχος 11 (Σεπτέμβριος 2009), σελ. 9 είχαμε δημοσιεύσει φωτογραφία του υπό κατασκευήν  θεάτρου υπό τον τίτλο "Νερό και θέατρο". Το πλήρες κείμενο είχε ως εξής: "Και ξαφνικά η Έξω Μάνη αποκτά δημοτικό θέατρο για να δίδονται παραστάσεις θερινές, μιας και τ' αλώνια εξαφανίζονται κάτω από το βάρος του εκσκαφέα. Εκεί της Πλάτσας του Καμπινάρι, κάτω από τον σημαντικής αξίας χριστιανικό ναό που ανεγέρθη στη θέση αρχαίου, πέφτει πολύ μπετόν για να κατασκευαστεί θέατρο. Η χρηματοδότηση ανέρχεται σε 2.569.809,24 ευρώ ή 876.304.950,84 δραχμές. Κοντά στο 1 δισεκατομμύριο δηλαδή! Και να σκεφτεί κανείς ότι εκεί στα παραλιακά οι άνθρωποι πίνουν θάλασσα, καθότι οι γεωτρήσεις έχουν πιάσει αλμύρα. Μήπως θα ήταν προτιμότερο να βγει το νερό της Στούπας που τρέχει ποτάμι στη θάλασσα για να υδρευτεί ολόκληρη η Μάνη πλουσιοπάροχα       και μετά να το ρίξουμε στο... σανίδι; Γιατί τώρα, έχει δίκιο ο κάτοικος της περιοχής όταν μονολογούσε φωναχτά "δεν έχουμε ψωμί να φάμε το τυρί μας". Θα πει κάποιος πως "είναι ένα έργο πολιτισμού...". Δεν διαφωνούμε, αλλά τα πραγματικά έργα πολιτισμού, δηλαδή τα μνημεία, καταρρέουν και εξαφανίζονται. Για εκείνα δεν υπάρχουν λεφτά ή μήπως δεν διαθέτουν προεκλογική δυναμική;¨.   

Έργο 6 εκ. χωρίς άδεια!

Το θέατρο αυτό θα κοστίσει συνολικά πάνω από 6 εκατομμύρια ευρώ! Ναι, κατά το διαβάσατε: πάνω από 6.000.000 ευρώ, τη στιγμή που το "Καζάκος" στην Μιλιά (1,5 χιλιόμετρο βορειοανατολικά από την Πλάτσα), ίδιας χωρητικότητας, κόστισε γύρω στις 250.000 ευρώ. Θα πει κάποιος δεν είναι "φαραωνικού τύπου" όπως εύστοχα σχολιάζει ο επιστολογράφος κ. Μπρούζος και θα έχει δίκιο. Πρόσφατα  επισκέφθηκε το έργο ο πρώην πολιτικός και νυν ιδιότυπος θεατρικός ιμπρεσάριος κ. Μπένος μαζί με τον δήμαρχος κ. Γιαννημάρα και μεγάλη κουστωδία για να το θαυμάσουν και να υποσχεθούν στους ιθαγενείς "πολιτιστική ανάπτυξη" της περιοχής. Ξέχασαν όμως να πουν ότι ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες το νερό δεν φτάνει για τη Έξω Μάνη και πως βασικά έργα υποδομής δεν υπάρχουν! "Τα σκουπίδια δίνουν πάρτι στα στενά" (και στα ρέματα και, ευτυχώς που υπάρχει η Γαία" για να καθαρίζει τις βρωμιές των "πολιτισμένων" που καμώνονται πως ανεβάζουν επίπεδο θεατριζόμενοι), ενώ ο επαρχιακός δρόμος ακόμη και για να φτάσει κάποιος στο εν λόγω θέατρο είναι επικίνδυνος!!!
Το έργο ξεκίνησε επί δημαρχοντίας του κ. Γιάννη Μαραμπέα. Είναι όμως να απορεί κάποιος πώς δόθηκε (;) άδεια από την Δασική Υπηρεσία και την Αρχαιολογική. Η πρώτη γιατί στο οικόπεδο ανέγερσης κόπηκαν πολλά δένδρα (πεύκα, κυπαρίσσια και άγρια ξηλώδη) και η δεύτερη γιατί είναι αρχαιολογικός χώρος. Ωστόσο το θέατρο κατασκευάστηκε χωρίς άδεια οικοδομής (!!!) και χωρίς ποτέ η Αστυνομία, η Πολεοδομία ή κάποια άλλη αρμόδια υπηρεσία να ενεργοποιηθούν. Από την στιγμή που είχε λάβει δημοσιότητα το έργο μέσω του Τύπου κανείς δεν αναρωτήθηκε για την άδεια; Αν κατασκεύαζε το έργο ένας ιδιώτης πόσοι θα είχαν πέσει επάνω του; Και ένα άλλο ερώτημα είναι πώς εκταμιεύονταν τα χρήματα χωρίς την επίδειξη της άδειας αφού είχε ενταχθεί σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα; Φαίνεται πως ο κρατικός μηχανισμός βρίσκει διέξοδα ακόμη και στα παράνομα αδιέξοδα... Οι ευθύνες του κ. Γιαννημάρα είναι ακριβώς αυτές: ότι δεν κατήγγειλε στη Δικαιοσύνη όλα αυτά που συνέβαιναν στο θέατρο αλλά, εντάχθηκε στην "λογική Μπένου" (όπως είχε ενταχθεί και παλιότερα στην Καλαμάτα ως πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτιστικής Ανάπτυξης) και έσπευσε να νομιμοποιήσει τις κατασκευές εκδίδοντας τις νόμιμες άδεις. Οι οποίες δεν γνωρίζουμε αν έχουν εκδοθεί γιατί μπαίνει ζήτημα εμβαδού του οικοπέδου! 
Το θέατρο αυτό κατασκευάστηκε για να ελέγχεται από το "σύστημα Μπένου" μέσω το Διαζώματος. Φιλοδοξεί, με κρατικά χρήματα να δημιουργήσει ένα δίκτυο θεάτρων σε όλη την Ελλάδα, με πρωμετωπίδα τα αρχαία θέατρα που θα αναλάβει το Διάζωμα (καταλάβατε γιατί μέσω Μνημονίου έγινε εκκαθάριση στην Αρχαιολογική υπηρεσία;) να "ζωντανέψει". Με τον τρόπο αυτόν θα ελέγχεται ένα τεράστιο μέρος του πολιτισμού, κυρίως τους θερινούς μήνες και ο κ. Μπένος θα επανέλθει με μεγάλη δύναμη δια της πλαγίας στην πολιτική ζωή. Πάντα αυτό έκανε. Κάποτε χρησιμοποίησε το μεσσηνιακό ελαιόλαδο για να "ανέβει στην πολιτική κλίμακα" του κράτους των Αθηνών. Τώρα είναι "ο πολιτισμός". Αλλά ποιος; Ο κρατικοδίαιτος και αποτυχημένος ή ο πραγματικός που βλέποντας όλα αυτά αηδιάζει;             
   

2 σχόλια:

  1. Φαίνεται πως ο .κ Μπένος το έχει συνήθεια να λειτουργεί θέατρα χωρίς άδεια. Η Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Καλαμάτας, που στεγάστηκε σε μια παλιά αποθήκη της ΔΕΗ από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 (δημαρχοντία Μπένου) που λειτούργησε μέχρι σήμερα, δεν είχε άδεια!!! Ούτε και πυρασφάλεια!!! Δηλαδή, θα μπορούσαν οι άνθρωποι να καούν σαν τα ποντίκια σε περίπτωση πυρκαγιά που συνέβη πέρυσι και αποκάλυψε την παράνομη λειτουργία! Αυτό το κράτος έφτιαξαν. Με αυτή την λογική λειτουργούσαν. Την ίδια στιγμή που ζητούσαν από τον κάθε φουκαρά που δεν είχε "μπάρμπα" την μάνα του και τον πατέρα του. Αλλά μήπως έχει άδεια και το θέατρο του Κάστρου Καλαμάτας που έχει πίσω και πάνω από τις κεφαλές των θεατών έναν θεόρατο τοίχο της εποχής του Μοροζίνι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κύριε Μπένο μου,
    ότι και να σκέπτεσαι, ότι και να φαντάζεσαι απλά το κώλο άδικα θα κτυπάς στο μανιάτικο ..βράχο(;).

    Σε ξέραμε ! Σε "μάθαμε" και αποφασίσαμε: Στη Μάνη ΔΕΝ ΠΑΤΑΣ !

    Πρώτον γιατί ΔΕΝ ΣΕ ΘΕΛΕΙ!!!

    Και δεύτερον θα τη βάλλεις στον πειρασμό να ψάξει μήπως και το σπίτι που έκτισες...πάσχει!

    Γι αυτό σου λέμε απλά και μανιάτικα : ΚΟΦΤΟ ΜΠΕΝΟ !!!

    Όσο πιο ψηλά ενεβαίνει η μαϊμου... έλεγε ο καθηγητής μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή