Τα «πάνω κάτω» φέρνει η απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας που κρίνει, σύμφωνα με πληροφορίες, αντισυνταγματικό το νόμο Ραγκούση και συγκεκριμένα τις διατάξεις που έδωσαν τη δυνατότητα στους αλλοδαπούς να συμμετάσχουν στις Περιφερειακές εκλογές (Ο.Τ.Α) και έκαναν παράλληλα ευκολότερη την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ομόφωνα η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου χαρακτηρίζει τη διάταξη του νόμου 3838/2010 που έδωσε το δικαίωμα και του εκλέγεσθαι στους αλλοδαπούς υπηκόους τρίτων χωρών για να συμμετέχουν στις εκλογές των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α) με το σκεπτικό ότι το δικαίωμα αυτό αφορά μόνο τους Έλληνες πολίτες.
Στην κεκλεισμένων των θυρών διάσκεψή τους οι σύμβουλοι επικρατείας έκριναν ότι «το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι επιφυλάσσεται μόνο στους Έλληνες πολίτες και δεν μπορεί να επεκταθεί και στους μη έχοντες την ιδιότητα αυτή».
Για να γίνει κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας θα πρέπει να υπάρξει αναθεώρηση της σχετικής διάταξης του Συντάγματος. Παράνομος όμως θεωρείται από το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο και ο νέος τρόπος κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας που καθιερώνει ο Ν. 3838/2010 αφού, όπως επισημαίνεται αντίκειται στο Σύνταγμα.
Συγκεκριμένα, οι σύμβουλοι Επικρατείας επισήμαναν ότι η πολιτογράφηση που προβλέπει ο Ν. 3838/2010 γίνεται με βάση αμιγώς τυπικές προϋποθέσεις (χρόνος νόμιμης διαμονής του αιτούντος αλλοδαπού ή της οικογένειας του, φοίτηση σε ελληνικό σχολείο επί ορισμένο χρόνο, ανυπαρξία καταδίκης για ορισμένα σοβαρά ποινικά αδικήματα) και χωρίς να γίνεται εξατομικευμένη κρίση για τη συνδρομή της ουσιαστικής προϋπόθεσης του δεσμού προς το ελληνικό έθνος του αλλοδαπού εκείνου που υποβάλλει αίτηση πολιτογράφησης.
Αντίθετη άποψη εξέφρασε η μειοψηφία που υποστήριξε ότι η πενταετής μόνιμη και νόμιμη διαμονή σε συνδυασμό με την 6ετή φοίτηση στο ελληνικό σχολείο αποτελούν στοιχεία επαρκή για να δικαιολογήσουν ένα πραγματικό και νομικό δεσμό του αλλοδαπού με την Ελλάδα και κατά συνέπεια τη χορήγηση της ελληνικής ιθαγένειας. Η υπόθεση είχε παραπεμφθεί στην Ολομέλεια του από το Δ΄ Τμήμα Δικαστηρίου ΣτΕ το οποίο έκρινε αντισυνταγματικό το νόμο 3838/2010.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ομόφωνα η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου χαρακτηρίζει τη διάταξη του νόμου 3838/2010 που έδωσε το δικαίωμα και του εκλέγεσθαι στους αλλοδαπούς υπηκόους τρίτων χωρών για να συμμετέχουν στις εκλογές των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α) με το σκεπτικό ότι το δικαίωμα αυτό αφορά μόνο τους Έλληνες πολίτες.
Στην κεκλεισμένων των θυρών διάσκεψή τους οι σύμβουλοι επικρατείας έκριναν ότι «το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι επιφυλάσσεται μόνο στους Έλληνες πολίτες και δεν μπορεί να επεκταθεί και στους μη έχοντες την ιδιότητα αυτή».
Για να γίνει κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας θα πρέπει να υπάρξει αναθεώρηση της σχετικής διάταξης του Συντάγματος. Παράνομος όμως θεωρείται από το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο και ο νέος τρόπος κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας που καθιερώνει ο Ν. 3838/2010 αφού, όπως επισημαίνεται αντίκειται στο Σύνταγμα.
Συγκεκριμένα, οι σύμβουλοι Επικρατείας επισήμαναν ότι η πολιτογράφηση που προβλέπει ο Ν. 3838/2010 γίνεται με βάση αμιγώς τυπικές προϋποθέσεις (χρόνος νόμιμης διαμονής του αιτούντος αλλοδαπού ή της οικογένειας του, φοίτηση σε ελληνικό σχολείο επί ορισμένο χρόνο, ανυπαρξία καταδίκης για ορισμένα σοβαρά ποινικά αδικήματα) και χωρίς να γίνεται εξατομικευμένη κρίση για τη συνδρομή της ουσιαστικής προϋπόθεσης του δεσμού προς το ελληνικό έθνος του αλλοδαπού εκείνου που υποβάλλει αίτηση πολιτογράφησης.
Αντίθετη άποψη εξέφρασε η μειοψηφία που υποστήριξε ότι η πενταετής μόνιμη και νόμιμη διαμονή σε συνδυασμό με την 6ετή φοίτηση στο ελληνικό σχολείο αποτελούν στοιχεία επαρκή για να δικαιολογήσουν ένα πραγματικό και νομικό δεσμό του αλλοδαπού με την Ελλάδα και κατά συνέπεια τη χορήγηση της ελληνικής ιθαγένειας. Η υπόθεση είχε παραπεμφθεί στην Ολομέλεια του από το Δ΄ Τμήμα Δικαστηρίου ΣτΕ το οποίο έκρινε αντισυνταγματικό το νόμο 3838/2010.
Αφορά τα παιδιά δεύτερης γενιάς!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν υπάρχει καμία απόφαση του ΣτΕ για το νομοσχέδιο Ραγκούση για την ιθαγένεια. Υπάρχουν απλώς "δημοσιογραφικές πληροφορίες", κάτι που δεν τιμά καθόλου το κατά τα λοιπά αξιοσέβαστο Συμβούλιο της Επικρατείας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠώς μπορεί λοιπόν ο Αντώνης Σαμαράς να παίζει με τους θεσμούς και να δίνει εντολές σε υπουργούς και μάλιστα με προθεσμία 7 ημερών; Γνωρίζει το σκεπτικό της απόφασης; Γνωρίζει τι ακριβώς έχει κριθεί ως αντισυνταγματικό;
Δεν πρέπει να περιμένουμε πρώτα την επίσημη απόφαση; Δεν πρέπει να συναποφασίσουν τις κινήσεις της κυβέρνησης τα τρία κόμματα; Από κι ως που λειτουργεί με αυτόν τον εξωθεσμικό τρόπο ο πρωθυπουργός;