Παρασκευή 28 Μαΐου 2021

Το ηλεκτρικό και η Δικτατορία των εταιρειών

 

Του Χρίστου Κοτσωνή

Η αυταπάτη ότι ζούμε σε συνθήκες Δημοκρατίας όλες τις ώρες και ημέρες του χρόνου, μόνο σε μη σκεπτόμενους ή πονηρούς μπορεί να έχει αντίκρισμα.  Η καθημερινότητα άλλα διδάσκει. Όσο κι αν προσπαθούν (ή λένε ότι) οι κυβερνήσεις, έρχεται η σκληρή

πραγματικότητα, σημαντικά ή φαινομενικά ασήμαντα γεγονότα που τους διαψεύδουν. Πάντα πίστευα, όσο και να υποχωρούσε αυτή μου η πεποίθηση κάποιες φορές, πως μόνοι μας, ο καθένας από εμάς, βελτιώνοντας τη συμπεριφορά και έχοντας λίγες ανοχές σε φαινόμενα ασχήμιας, μπορούμε να βελτιώσουμε τη ζωή μας, τη δημοκρατία μας. Η χειρότερη συνταγή είναι η αποχή από τον δημόσιο, η ανοχή στο τέρας που ελλοχεύει παντού.  

Θα ασχοληθώ με την «Δικτατορία των Εταιρειών» που είναι εδώ και εμείς βορά της και στην πραγματικότητα απροστάτευτοι από τις ορέξεις τους! Αυτές, έχοντας καθιερώσει ένα απρόσωπο ψηφιακό σύστημα «επικοινωνίας», αυθαιρετούν (όλοι γνωρίζουν για τις πρακτικές αλίευσης πελατών με παραπλανητικά «δώρα» και υποσχέσεις), αρνούνται την επίλυση ουσιαστικών προβλημάτων που ανακύπτουν εξ αιτίας τους εις βάρος των καταναλωτών – πελατών τους.

Στις παλιές «πέτρινες» εποχές, μπροστά στην αυθαιρεσία του κράτους μέσω του χωροφύλακα (κυρίως) υπήρχε η πιθανότητα να μαζευτούν δέκα συγγενείς και φίλοι να διαμαρτυρηθούν και «κάτι να γίνει» στο τέλος. Σήμερα, έχουμε συνηθίσει «το τέρας». Και εκατό να μαζευτούν, να τρέξει ο πολίτης «στα αρμόδια όργανα», τίποτα δεν θα γίνει, τουλάχιστον άμεσα!     

 

Είδες η ΔΕΗ;

Ένα τέτοιο τέρας αυθαιρεσίας, κλήθηκα να αντιμετωπίσω σήμερα, Παρασκευή, Μαΐου 28, του έτους 2021.  

Ήταν η ώρα 17.45 όταν ξαφνικά διακόπηκε το ηλεκτρικό στο σπίτι. Ερευνώντας την αιτία της διακοπής κατέληξα στο υπόγειο της πολυκατοικίας όπου βρίσκονται οι μετρητές της ΔΕΗ. Εκεί είδα έναν άνδρα με κατσαβίδι στο χέρι να έχει ανοίξει ένα «ρολόι» αλλά όπως διαπίστωσα ήταν το δικό μου! Ακολούθησε διάλογος σε έντονο, ομολογουμένως, τόνο:

Πας καλά άνθρωπέ μου; Γιατί το κόβεις;».

Είμαι από τον ΔΕΔΔΗΕ και αυτή την εντολή έχω! Αυτός ο μετρητής δεν έχει όνομα και έχει κατανάλωση»!  

Είσαι με τα καλά σου; Βεβαίως και έχει όνομα και δεν υπάρχει η παραμικρή οφειλή!».

Μου έδειξε ένα τάμπλετ με την «εντολή διακοπής» που αφορούσε τον αριθμό της δικής μου παροχής! Μένω άναυδος αλλά του ζητώ «μισό λεπτό» χρόνο. Ανέβηκα στο σπίτι και πήρα τον φάκελο με όλα τα έγγραφα του σπιτιού που αφορούν στη ΔΕΗ. Κατέβηκα και του τα έδειξα. Αυτός ούτε καν τα είδε. Μόνο «την εντολή διακοπής» στο τάμπλετ ξανακοιτά, διασταυρώνει τους αριθμούς και βεβαιώνεται ότι έκοψε τον σωστό.

Αγριεύω. «Πας καλά άνθρωπέ μου. Θα μας αφήσεις Σαββατοκύριακο που είναι όλα κλειστά χωρίς ρεύμα; Ξέρεις ότι η γυναίκα μου είναι επτά μηνών έγκυος και με προβλήματα; Νομίζει ότι θα ρισκάρω σε αυτή την κατάσταση να αφήσω το σπίτι χωρίς ρεύμα; Εγώ θα το συνδέσω κι ας κάνετε ότι θέλετε από εκεί και πέρα. Στο κάτω κάτω της γραφής εγώ έχω το δίκιο και όχι η ΔΕΗ και ο ΔΕΔΔΗΕ. Νομίζει ότι θα κάτσω με σταυρωμένα τα χέρια στην δικτατορία σας; Θα γίνει της πουτάνας!!!».

Με τα πολλά ο υπάλληλος μου λέει πως αν έχω δίκιο καλό θα είναι να του κυνηγήσω, να μην  το αφήσω έτσι κ.λπ. και μου προτείνει: «Εγώ θα κάνω τη  διακοπή και θα φαίνεται στο σύστημα κομμένο.  Μετά θα το επανασυνδέσω αλλά θα φαίνεται από τις κομμένες ασφάλειες ότι το επανασυνέδεσες εσύ». Βλέποντας το αδιέξοδο και τον κίνδυνο να μείνω χωρίς ρεύμα συμφώνησα λέγοντας: «κάνε το έτσι και αναλαμβάνω την ευθύνη. Δεν θα αφήσω να κινδυνέψει η οικογένειά μου μένοντας το Σαββατοκύριακο χωρίς ρεύμα επειδή ένας ηλίθιος δεν έκανε καλά τη δουλειά του»!

 

Άντε να βρεις άκρη…

Αφού έτσι έγιναν τα πράγματα, άρχισα τα τηλεφωνήματα στους δικηγόρους προσπαθώντας ταυτόχρονα να βγάλω άκρη με τη ΔΕΗ μέσω τηλεφώνου και διαδικτύου. Ψηφιακή κολοκυθιά (κυριολεκτικά!) με τα γνωστά «πληκτρολογήστε το ένα το δύο, το τρεις και το… Χατζηπετρή». Τα νεύρα τσατάλια. Ήταν φανερό: η ΔΕΗ με είχε ηλεκτρίσει με πολλά βολτ και δοκίμαζε τις ασφάλειες της νηφαλιότητάς μου. «Όχι», είπα, «δεν θα την αφήσω να μου τις κάψει».

Ο παλαιομανιάτης που πίεζε ασφυκτικά να βγει από μέσα μου για να κυριαρχήσει έμπρακτα, με το ζόρι κρατιόταν από την ασπίδα του σύγχρονου πολίτη. Με όλα αυτά και τρέμοντας στην ιδέα τι θα μπορούσε να συμβεί εάν απουσίασα από το σπίτι, τράβηξα κατά το κατάστημα της ΔΕΗ, το οποίο,  σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση της ευαγούς εταιρίας (9.3.2021, δελτίο Τύπου) ήταν μεταξύ των 38 που από τις 8.3.2021 θα έχουν διευρυμένο ωράριο λειτουργίας, από τις 7.30΄π.μ. έως τις 20.00΄. Βρήκα μόνο μια καθαρίστρια που μου έκανε νόημα ότι ήταν κλειστά. Και ήταν παρά τέταρτο… Έτσι κατέφυγα στον διπλανό ΔΕΔΔΗΕ. Βρήκα στην βορεινή πλευρά έναν υπάλληλο ο οποίος αδιαφόρησε για όλα όσα άκουγε από εμένα. «Κάνε ό,τι νομίζεις» ήταν η άχρωμη συμβουλή του…

Η αλήθεια είναι ότι ήμουν σίγουρος πως δεν πρόκειται να βγάλω άκρη καθότι γνωρίζω καλά ότι η Ελλάς την Παρασκευή το μεσημέρι κατεβάζει ρολά και δεν τα σηκώνει ούτε και για πόλεμο! Θέλει βλέπετε και η Δημοκρατία το Σαββατοκύριακό της, τα «δημοκρατικά κεκτημένα» των συνδικαλιστών και των κομμάτων που θέλουν τη χώρα να λειτουργεί για πέντε ημέρες προφασιζόμενοι «δικαιώματα» πασπαλισμένα με μπόλικη δημοκρατία. Αλήθεια πόσο κοστίζει διάολε μια βάρδια τις ώρες λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων;

«Ναι αλλά με τη δικτατορία του κάθε υπαλλήλου, της κάθε εταιρείας τί ακριβώς γίνεται;» μονολογούσα στον Μπάμπη του φωτοτυπείου όπου πήγα να βγάλω αντίγραφα του συμβολαίου της ΔΕΗ, των αποδείξεων πληρωμής και λοιπών αποδεικτικών του δίκιου μου εγγράφων. Αυτήν μάλλον την παραβλέπουμε θεωρώντας ότι είναι κάποιο μεμονωμένο καπρίτσιο κάποιου που δεν κάνει καλά τη δουλειά του. Συσσωρευτικά όμως το φαινόμενο είναι εξόχως ανησυχητικό και αυτό το γνωρίζουν καλά και οι πολιτικοί ταγοί!

Ανέβηκα σ’ έναν φίλο δικηγόρο το συζήτησα, πήρα την κόρη μου για συμβουλές κινήσεων και κατέληξα στην λύση του εξωδίκου.

Τηλεφώνησα σ’ έναν άλλον φίλο πολιτικό και του εξέθεσα τα γεγονότα. Με συμβούλεψε «να μην τους αφήσεις έτσι» υποδεικνύοντάς μου συγκεκριμένες κινήσεις αντίδρασης. «Το αντίδοτο στη δικτατορία τους είναι η δημοσιότητα», μου τόνισε. Έχει δίκιο, δεν πρέπει να καταπίνουμε ότι μας προσφέρουν.

Αρμάτωσα το εξώδικο που τους καλεί να συμμορφωθούν το αργότερο έως και τρεις ημέρες από την ημερομηνία επίδοσης, να ζητήσουν εγγράφως συγγνώμη για τη συμπεριφορά τους και το απέστειλα αρμοδίως: Στη ΔΕΗ (κεντρικά και Καλαμάτας), στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, στο Συνήγορο του Πολίτη και αύριο έπεται συνέχεια.

Τώρα βιάζομαι να τελειώσω το παρόν ρεπορτάζ για να μάθετε όλοι την ιστορία μου και να σας πω ότι δεν πρέπει να τους αφήνουμε. Αυτοί κόβουν το (πανάκριβο) ρεύμα από φτωχούς ανθρώπους. Ας μην επιτρέψουμε στη δικτατορία τους να μας επιβληθεί. Άλλωστε, η δημοκρατία δεν είναι δεδομένο αγαθό, δεν τρέφεται με συμψηφισμούς και στρογγυλέματα αλλά χρειάζεται καθημερινή μάχη σε όλα τα μέτωπα. Όχι με φωνασκίες και ανέξοδες κινητοποιήσεις ξύλινου λόγου αλλά με καίρια χτυπήματα στο τέρας που παραμονεύει παντού και καθημερνά. Αυτό που εμφανίζεται με πολλές μορφές στην καθημερινότητα, στον δρόμο, στο πεζοδρόμιο, στις υπηρεσίες, στην εταιρεία, στο κράτος, στις σχέσεις μας! Ένας αγώνας που οφείλουμε να δίνουμε καθημερινά για να υπάρχει μέλλον.

     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου